POLÍTICA MUNICIPAL

Esquerra Nacional Dijous, 9 de desembre de 2004

Els ajuntaments, els primers prestadors de serveis socials

CÈLIA ROS
Regidora de Serveis Socials de l'Ajuntament de Terrassa
EN58

En aquests temps que corren, dedicar-se a la tasca de millorar el sistema de serveis socials és una heroïcitat perquè estem pal·liant els dèficits dels altres sistemes de l’anomenat Estat del Benestar. Els òrgans de govern dels municipis tenim la voluntat de donar resposta a les necessitats existents, però aquesta actitud només pot donar els seus fruits si troba en els òrgans de govern de la Generalitat de Catalunya un interlocutor cooperant, amb tots els ets i uts.

Tot i la seva obvietat, aquesta no ha estat la relació establerta entre ambdues administracions durant els darrers anys. Els canvis d’ordre polític i d’estil —que també compta— iniciats tot just fa poc més d’un any, comencen a donar resultats notables. Aquest any 2005 pot representar un abans i un després en les polítiques socials. s’han establert fites ambicioses des de la conselleria de Benestar Social, tenint en compte els dèficits de cobertura social que arrosseguem. Les primeres actuacions donen a entendre que és possible un treball cooperatiu amb un bon increment de la eficàcia. La Llei de Serveis Socials vigent gairebé té vint anys i ha quedat obsoleta.

Però vénen temps nous: amb els recursos disponibles es faran polítiques socials realment avançades. I amb el nou sistema de finançament, que sortirà del nou Estatut, aconseguirem portar a terme tots els projectes de serveis socials inclosos en els programes d'ERC i perfectament recollits per la nova conselleria de Benestar i Família.

Hi ha molta feina a fer, però ara tot és raonablement possible.