POLÍTICA MUNICIPAL

Esquerra Nacional Dijous, 9 d'agost de 2007

Els nous reptes en política local

TERESA JORDÀ
Alcaldessa de Ripoll
EN81

Després de gairebé tres dècades d’ajuntaments democràtics, és lògic que les dinàmiques dels consistoris i les necessitats dels municipis i de les polítiques locals d’avui siguin radicalment diferents de les de fa vint-i-vuit anys.
No desvetllo cap secret si dic que sovint un ajuntament s’assembla més a una empresa de serveis que a un fòrum ideològic, i això s’entén quan parlem de proximitat i de contacte permanent amb el ciutadà.
Des d’Esquerra, el món local és el primer esglaó a l’hora de caminar cap a un nou model de política. A ple segle XXI els reptes són uns altres, l’envelliment de la població, la immigració, les comunicacions, l’habitatge, els canvis econòmics i laborals, les noves tecnologies, les noves formes familiars, i un llarg etcètera que només podem conciliar creant un model propi de municipi que s’ajusti als nous desafiaments.
Per als homes i les dones d’Esquerra que creiem en la proximitat i en el país és imprescindible impulsar des del món local polítiques per a les persones i posar l’accent en cinc paràmetres de vital importància: la cohesió, les polítiques socials, el creixement sostenible, la convivència i sobretot la identitat municipal i de país.
L’acte de Subirats fou la prova de la il·lusió i de les ganes d’avançar vers una nova realitat que ens ha de vehicular cap a un futur millor. Només fent poble i fent ciutat podem assolir la fita. La gent d’Esquerra hi estem preparats.