POLÍTICA MUNICIPAL

Revista de l'ACM Dijous, 31 d'octubre de 2013

En temps de crisi, com es poden coordinar millor els recursos públics?

Treballant en xarxa. La coordinació dels recursos de les administracións públiques és imprescindible en qualsevol organització si pretenem ser eficients. I el treball en xarxa comporta coordinar recursos. Primer, cal saber els objectius de l'organització, la seva missió. Què pensa fer per assolir-los i com ho farà. I això s'ha de posar en comú des dels nivells superiors fins el nivell operatiu. Cal aprofitar la experiència i el coneixement que tenen les administracions locals i els seus treballadors.. Una comunicació clara i fluida permetrà alimentar la xarxa. És necessari abordar les situacions des de diferents angles per poder-les entendre i detectar necessitats reals i mesurables. Des d'aquesta comprensió més polièdrica, s'ha de comunicar a la resta de l'organització quina és la mancança que hem detectat, quines són les prioritats, quin objectiu/servei volem assolir/prestar, i perquè ho fem. Busquem complicitats en el sí de l'organització. I serà necessari introduïr canvis en la cultura organitzacional si volem passar de la eficàcia a la eficiència treballant en xarxa.

Antoni Garcia Estevan
Regidor d’acció social i promoció econòmica de l’Ajuntament de Llinars del Vallès