POLÍTICA MUNICIPAL

EDUARD LÓPEZ
Secretari de Política Municipal d'Esquerra
EN79

Les 745 candidatures d’Esquerra a les eleccions municipals del 27 de maig constitueixen una mostra concloent de la vitalitat del projecte de l’esquerra nacional. Les 690 llistes del Principat, les 44 del País Valencià i les 11 que s’impulsen a les Illes són la millor carta de presentació per a una força política que va endavant i que troba en el referent municipalista una de les seves raons de ser bàsiques.

El factor quantitatiu, amb tot, no explica la veritable dimensió de la tasca que s’ha dut a terme en els darrers quatre anys per tal d’assolir aquesta notable extensió territorial de la proposta municipalista d’Esquerra. I és que, més enllà del les xifres, el partit ha posat un èmfasi especial a millorar els aspectes qualitatius de les seves candidatures. No és casualitat, per exemple, que la presència de dones s’hagi incrementat de manera molt significativa –no només com a conseqüència de l’aprovació de la Llei d’Igualtat sinó també a partir d’una convicció sincera manifestada en l’esfera interna -; que s’hagi produït una sensible –i ordenada- renovació de caps de llista en municipis prou rellevants –a 18 capitals de comarca, sense anar més lluny -; ni que, en termes generals, es pugui afirmar que el retrat sociològic del nostre candidat tipus s’ha transformat palesament en relació al de fa vuit o dotze anys. En aquest darrer aspecte, ens hem de felicitar pel fet que la imatge que transmeten el conjunt de les llistes d’Esquerra és cada cop més semblant a la de la realitat del país. En elles s’aplega gent diversa i iamb idees plural, unida per un afany comú per a la millora de la qualitat de vida dels ciutadans i ciutadanes a partir del treball polític en l’àmbit local. I això per a una força com Esquerra, amb la màxima ambició en el pla nacional i social, és tota una garantia amb vista al futur.

Tota aquesta feina, per si no fos prou, s’ha realitzat al llarg de quatre anys, que, a nivell general, no han estat gens fàcils per a Esquerra. El territori, però, ha respost i no s’ha arronsat davant les repetides envestides que ha patit el partit durant aquest període.

Esquerra va aconseguir el 2003 situar-se, per primera vegada des de les eleccions de 1979, com a tercera força municipalista al Principat en número de vots i de regidors. Ara, a les envistes dels comicis del 27 de maig, ha fet un pas endavant per reduir, fins i tot, la distància que la separa de les dues primeres: CiU i PSC. Si fa quatre anys CiU ens treia 351 llistes i el PSC 122, ara només ens deixen enrere en 194 i 83, respectivament. El creixement percentual d’Esquerra supera de llarg, doncs, el de les dues forces que encara té per sobre al Principat. Encara som els tercers, certament, però els dos del davant senten el nostre alè cada vegada més a frec de clatell. Juguem a la primera divisió municipalista i aquesta és una prova irrefutable de la potencialitat i la frescor política del partit. Que ningú no en dubti, als Països Catalans l’esquerra nacional avança: Esquerra va a més!!