POLÍTICA MUNICIPAL

Esquerra Nacional Dimecres, 9 de juny de 2004

Impulsem el comerç des de les administracions locals

Enric Llarch
Comissionat de Comerç de la Diputació de Barcelona
EN54

Les administracions locals han incorporat en aquests darrers anys regidories de Comerç o l'àmbit de Comerç a les regidories de Promoció Econòmica, fet que evidencia l'increment de la importància de l'activitat comercial del municipi. ERC ha impulsat decisivament aquest procés i, sobretot des de les últimes eleccions municipals, en què ha assumit la direcció de les polítiques municipals de comerç a molts llocs, a més de fer-ho a la Diputació de Barcelona.

ERC impulsa tres línies bàsiques d’actuació. En primer lloc, la dinamització del comerç local amb l’objectiu que pugui competir amb èxit davant dels nous formats comercials a través de polítiques de cooperació entre els empresaris comercials i de concertació amb el mateix ajuntament, que és el responsable de l’espai comercial, inclosos els carrers, i de la major part de serveis que garanteixen l’èxit d’un centre comercial.

D’altra banda, promovem la transformació dels mercats municipals en centres moderns, que responguin a les necessitats dels clients. Un cop coneixem aquestes necessitats impulsem la reforma i modernització de les instal·lacions. També impulsem mesures de cooperació entre els paradistes.

Finalment, des d’ERC impulsem un pla estratègic sectorial que, amb participació dels implicats, estableixi la tipologia i els serveis complementaris que requereix l’oferta comercial del municipi. Aquesta reflexió col·lectiva es concreta en l’elaboració del Pla d’Orientació d’Equipaments Comercials (POEC).