POLÍTICA MUNICIPAL

MIQUEL AGUIRRE
Assessor de la Diputació de Girona
EN73

La direcció de campanya s'ha d'entendre, per començar, com una peça que fa d'enllaç entre el municipi i la xarxa del partit. Això és fonamental per optimitzar esforços, no repetir feines i aconseguir més fàcilment els objectius proposats. La direcció també ha de ser clau per activar tota l'empenta i la capacitat que hi ha en el nostre projecte local. Aquesta figura ha de tenir l'encàrrec de coordinar i motivar grups de persones, i fer-ho des de tots els vessants que inclou una campanya: l'estratègia, l'elaboració de programa, la logística, la comunicació, i molts altres que puguin sorgir.

Ja no es tracta de pensar en la campanya com un conjunt d'accions reduïdes als quinze dies de la brega electoral, sinó que ha de voler dir una estratègia sostinguda al llarg del temps. La campanya ha de cosir una xarxa robusta entre el partit i la ciutat. Una xarxa que afavoreixi un diàleg ric i fluid entre nosaltres i el nostre electorat. Perquè l'èxit del partit a escala local no ha de centrar-se solament en l'aventura electoral, sinó en la creació d'un potent entramat que ens vinculi al municipi, que sigui el forjat que asseguri el nostre projecte local més enllà de les eleccions. La direcció ha de saber, doncs, mobilitzar el màxim de gent possible en la campanya com a primera passa en la confecció de la xarxa.