POLÍTICA MUNICIPAL

Esquerra Nacional Divendres, 9 de desembre de 2005

La TDT, una oportunitat per al món local

EDUARD LÓPEZ
Assessor de la Secretaria de Política Municipal
EN67

El món local ha de jugar un paper de primer ordre en la implementació de la TDT. Les possibilitats que s'obren amb el seu adveniment són múltiples però, des del punt de vista dels ajuntaments, cal remarcar el que pot significar per a la millora dels procediments administratius i en l'aprofundiment de la democràcia ciutadana.

Conscient d'aquesta realitat, el Govern de la Generalitat ha engegat un procés que, amb l'horitzó de l'apagada analògica del 2008, ha de fer possible la continuïtat de la televisió pública de proximitat, una experiència arrelada i que ha contribuït decisivament a la formació del mapa comunicatiu català.

El camí que ha de conduir a la TDT és complex. Els ajuntaments han de constituir agrupacions per a l'explotació de les diferents cadenes públiques locals fixades a cadascun dels vint-i-quatre multiprogrames que funcionaran a Catalunya. Tot plegat implicarà reptes econòmics, jurídics, tecnològics i també polítics que cal abordar amb claredat d'idees.

La recent creació de TD-COM, la societat pública impulsada per Localret, Comunicàlia i la Xarxa de Televisions Locals ha estat un primer pas endavant. El món local s'ha d'implicar activament en les grans transformacions tecnològiques futures. I la TDT és la primera pedra de toc en aquest sentit.