POLÍTICA MUNICIPAL

GABRIEL PENA
Portaveu d'ERC a la Diputació de Lleida
EN47

Torna a ser habitual la presència de de dones i d’homes d’ERC a les, encara, diputacions provincials a Catalunya i aquest fet paradoxal està propiciant, tot i ser contradictori a les nostres sensibilitats, que aquestes institucions tan ràncies ens siguin d’una gran utilitat a l’hora de donar cobertura a una munió d’alcaldes i alcaldesses, regidors i regidores.

Les diputacions provincials són una important font de recursos i d’aquests, la major part són econòmics. Cal doncs, no caure en l’error d’eliminar les diputacions provincials sense crear o reforçar aquelles institucions destinades a substituir-les (consells comarcals, vegueries...), per tal que assumeixin de forma real el traspàs de les competències que els hi corresponguin i evitar un buit que podria, possibilitar, amb tota seguretat, que els recursos que inicialment tenen com a destinataris els ajuntaments, es derivessin a «tapar forats» d’altres administracions.

Tot i que defensem la desaparició de les diputacions provincials, mentre aquestes existeixin, ERC aposta per participar en els seus governs, quan es donen les condicions polítiques objectives per fer-ho, per tal de millorar la cobertura als ajuntaments on governem, assegurant recursos i mitjans per als nostres municipis, augmentant el marge de maniobra dels nostres alcaldes i alcaldesses i possibilitant, en definitiva, la promoció dels nostres representants municipals com a bons gestors.