POLÍTICA MUNICIPAL

MONTSERRAT BERGÉS
Regidora de Comerç, Turisme i Consum de l'Ajuntament de Lleida
EN68

La recent aprovada Llei d'equipaments comercials actua com a marc legal per a l’ordenació de les implantacions comercials al nostre país, i la redacció dels plans territorials serà l’eina que a nivell municipal ens permetrà consolidar el nostre model comercial. La clau de volta de tot plegat és la definició i delimitació de la trama urbana. Em sembla molt correcta la definició que s'ha fet sobre la trama urbana consolidada, que és la que el sentit comú ens indica, aquella zona on els habitatges existeixen efectivament, i trobo totalment necessari que s’afronti el tema de l'urbanisme comercial.

Si ens enfrontem, només aconseguim frenar les expectatives d'una ciutat. En canvi, si anem plegats ajudem a dissenyar espais amb garanties de futur útils per a la ciutadania.

La ciutat de Lleida pot ser un exemple d'aquest nou model comercial que es desprèn dels principis bàsics de la llei, ja que ens podem considerar com una «excepció» dins Catalunya: només tenim un hipermercat situat en trama urbana i un excel·lent «centre comercial a cel obert», anomenat Eix Comercial, a més a més d'una distribució força equilibrada de petit comerç quotidià que dóna servei a tots els barris de la nostra ciutat. Així, doncs, estem preparats per a desenvolupar un model comercial on la implantació de futures superfícies comercials s'adeqüin als formats i sectors que permetin satisfer les necessitats del nostre territori.