POLÍTICA MUNICIPAL

Esquerra Nacional Divendres, 9 de febrer de 2007

Més enllà de la cultura

XAVIER SÀEZ
Tinent d’alcalde i portaveu d’Esquerra a l’Ajuntament de Lleida
EN76

Massa sovint ens afrontem al tema de la Cultura considerant només un reguitzell, més o menys ordenat, accions culturals relacionades amb el món creatiu o les festes populars i tradicionals. Òbviament, la cultura es molt més que tot això, i fins i tot crec que és més que el ja lloable intent de dotar el fet cultural d’un discurs coherent i netament arrelat a la identitat catalana.
La cultura catalana, entesa d’aquesta manera més àmplia que imbrica accions i discurs, ha de traspassar doncs les fronteres en les quals estem acostumats a moure’ns els responsables de les polítiques culturals de les diferents administracions catalanes. A la ciutat de Lleida estem intentant portar a la pràctica aquestes idees a través de l’oportunitat que ens brinda el fet de ser Capital de la Cultura Catalana 2007.
Entenem aquesta capitalitat com una triple oportunitat que es resumeix en un objectiu final: transmetre la imatge de Catalunya com un poble i una nació moderna, cohesionada i amb visió de futur. La triple oportunitat fa referència a fer que la resta del país sigui conscient de la potència creativa i la qualitat de vida de Lleida, que la pròpia ciutadania de Lleida prengui consciència del seu rol innovador en la societat catalana i actuar com a element dinamitzador de l’autoestima.
A través de la plasmació de la nostra cultura pròpia, la de Lleida en el meu cas però la dels Països Catalans en global, exportem un model de societat i de qualitat de vida de la ciutadania que ha de ser atractiu per a captar inversions econòmiques, per atreure els millors professionals i per fixar al mapa del món un indret que se sent orgullós de la seva història, dels seus habitants i que projecta un model de futur envejable.