POLÍTICA MUNICIPAL

JORDI PORTABELLA
Segon tinent d'alcalde de Barcelona
EN71

Esquerra es troba en un moment de gran maduresa municipal. Durant aquests últims anys hem obtingut una major presència en els governs locals i hem consolidat l'experiència de governar en l'Administració local. Som a més municipis i en sabem més de les seves característiques i el seu funcionament. Amb vista al proper cicle municipal el repte és incrementar aquesta presència municipal amb seguretat, però també per aplicar un major percentatge del nostre programa electoral. En les properes eleccions ens trobarem amb la necessitat de traslladar aquesta seguretat a la ciutadania. Hem de treballar per fer uns pobles i ciutats més segurs de si mateixos, amb menys pors i amb més futur. Tot i que els temps moderns ens apunten un nou món marcat per la societat risc, hem de poder garantir una major seguretat a partir de l'impuls de les actituds cíviques i l'interès pel bé comú, per l'espai públic, l'espai de relació. La cohesió social és el valor més sòlid per a una societat desenvolupada que vol ser equilibrada. Per això, aquelles polítiques que obrin fronteres, que integrin la població, que assoleixin un compromís real amb la identitat local i nacional són les millors polítiques de seguretat social. La qualitat ambiental, l'educació, el benestar social, l'activitat econòmica dutes amb eficiència en l'ús dels recursos són les polítiques locals i globals que ens poden assegurar un futur més segur.