POLÍTICA MUNICIPAL

Revista de l'ACM Divendres, 8 de març de 2013

Què en penseu de la reducció del nombre de regidors als ajuntaments que planteja el govern espanyol?

D’entrada, no entenem com el govern espanyol adopta una posició recentralitzadora en el model del municipalisme català. És absolutament aberrant la proposta donat que, segons ells, reduint el nombre de regidors s’estalviaran més recursos públics. Res més lluny d’això. El 85 % de càrrecs electes locals dels Països Catalans no perceben cap sou per desenvolupar llurs funcions públiques, ans el contrari, gran part d’ells fa una funció de voluntariat en molts aspectes de la gestió i l’activitat municipals.

Per altra banda, la proposta dificultarà la pluralitat democràtica dins els ajuntaments que ja moltes formacions polítiques o agrupacions independents els serà més difícil obtenir un regidor, es necessitarà un percentatge de vots més alt, evidentement. En altres estats, com França, els consistoris fins i tot són molt més amplis proporcionalment que els de l’estat espanyol per garantir més la pluralitat democràtica, més la participació. Hem d’entendre que, en el cas nostre, la majoria de regidors fan un munt de tasques i que no cerquen la remuneració. Reduir aquest nivell de voluntariat que ara hi ha suposa o bé deixar de prestar serveis, o bé substituir-ne per personal contractat.

Aquesta mesura cerca el populisme i la desacreditació del muncipalisme.

Jordi Fàbrega i Colomer
Alcalde de Sant Pere de Torelló