POLÍTICA MUNICIPAL

Revista de l'ACM Dilluns, 7 de gener de 2013

Què poden fer els ajuntaments per garantir l'habitatge en temps de crisi?

L’ accés a l’habitatge és un dels punts més problemàtics en el moment de crisi actual.

Els mecanismes de les polítiques d’habitatge, dins la capacitat de gestió i segons els instruments reals de cada municipi, han d’estar destinats a oferir alternatives residencials més assequibles que les del mercat privat (habitatges socials i dotacionals), juntament amb altres accions preventives a la pèrdua de propi habitatge.

Els Ajuntaments podem lluitar per garantir o evitar la pèrdua l’habitatge mitjançant la gestió de la borsa de lloguer o diferents ajuts econòmics per a llogaters (ajuts d’urgència social, ajuts al lloguer, aigua, llum, etc.). Com a acció preventiva es pot oferir al ciutadà un Servei de Mediació Hipotecària mitjançant convenis signats amb Càritas i Col·legi d’advocats, oferint assessorament tècnic, jurídic i de mediació entre afectats i entitats financeres; accions fetes amb l’objectiu de garantir no només l’habitatge en temps de crisis, sinó també prevenir la seva pèrdua.

Vicenç Personat
Regidor d'Urbanisme de Caldes de Montbui