POLÍTICA MUNICIPAL

Revista de l'ACM Dissabte, 15 de desembre de 2012

Quin reptes claus tindrà el municipalisme a la propera legislatura?

És evident que la propera legislatura serà clau per al nostre país, tenim el repte de construir un nou estat, i aquest s’ha de construir amb i des dels municipis com a governs més propers als ciutadans. Tenim l’oportunitat històrica de construir, i construir vol dir repensar totes les estructures, també els ajuntaments per aconseguir donar una major prestació de serveis a la ciutadania. Ens hem queixat manta vegades de la rigidesa de la legislació espanyola que ha tractat els ajuntaments com administració de segona, i això s’ha d’acabar. La propera legislatura ha de ser clau per a construir uns autèntics governs locals, i això vol dir establir un règim competencial heterogeni i que eviti la superposició de nivells administratius, i garantir el finançament dels ens locals, per evitar, com ara que estiguin constantment ofegats. Els ajuntaments del 1979 van ser concebuts amb poques competències perquè se’ls tenia por, avui que els ajuntaments han demostrat a bastament que són governs responsables i han actuat amb lleialtat absoluta cal que se’ls doni també major paper en aquest nou estat que construirem ben aviat.

Marc Sanglas
Secretari de Política Municipal d'ERC