POLÍTICA MUNICIPAL

Revista de l'ACM Dissabte, 1 de setembre de 2012

Quina incidència tindrà la pujada de l’IVA en els municipis?

Una vegada més, el món local és menystingut per les decisions preses pel Gobierno de l’Estat Espanyol. En aquest cas, és l’augment dels diferents tipus impositius de l’IVA el que farà que les ja migrades finances municipals es vegin maltractades una vegada més per una decisió presa a distància i sense tenir en compte les dificultats per les quals passem els municipis. Els grans esforços que estem fent els gestors del món municipal per a seguir oferint els mateixos serveis reduint la despesa corrent, pel descens en els diferents ingressos del pressupost municipal, se n’aniran en orris ara per l’increment, en el millor dels casos, del 3% en aquestes despeses corrents. Si fins ara, de mitjana, el total d’aportació que feia l’Estat a cada Ajuntament li era retornat en forma d’IVA, que recordem que pels ajuntaments és un cost més, ara podem dir que l’Estat recaptarà més dels ajuntaments dels que hi envia per al seu funcionament ordinari.

David Mascort
Alcalde de Vilablareix