POLÍTICA MUNICIPAL

Revista de l'ACM Dissabte, 8 d'octubre de 2011

Quines repercussions municipals tindria un possible pacte fiscal?

Si el pacte fiscal va en la línia del Concert Econòmic que ERC demana, resoldríem el greuge històric de finançament del país i dels Ajuntaments catalans. El país i el conjunt dels municipis generem suficient riquesa com per tenir uns recursos suficients. Recursos que, ben gestionats, ens permetrien uns serveis i uns equipaments similars als dels països europeus més avançats. Podríem desenvolupar un ventall de polítiques actives per tal de generar treball i dinamitzar també els sectors comercials, productius i dels emprenedors.
Els municipis catalans han anat perdent capacitat d’actuació, autonomia financera i en canvi han estat els primers en aplicar mesures d’estalvi i d’eficiència. Amb el Concert Econòmic tindríem un finançament estable per garantir la consolidació i millora de l’Estat del Benestar i garantir una vida digna per tots els nostres conciutadans.
També hauríem de recórrer menys al crèdit, i per tant tindríem menys interessos i menys endeutament. Així com més possibilitats de modular les taxes i els impostos.
I si Espanya no accedeix, només ens quedarà el camí recte: la independència de Catalunya d’un Estat Espanyol sense idees i ineficient.

Dionís Guiteras i Rubio
Alcalde de Moià.