POLÍTICA MUNICIPAL

Revista de l'ACM Diumenge, 8 de gener de 2012

Quins objectius ha de tenir el municipalisme al 2012?

Atesa la conjuntura adversa que viu el país, totes les forces- també la del municipalisme- s’han de concentrar aquest 2012 en prendre les mesures necessàries per tornar a posar el país, el més aviat possible, en la via del progrés socioeconòmic. Això requereix, entre altres coses, administracions sanejades, eficients i eficaces; el municipalisme, en aquests moments difícils, ha de ser més que mai referent de bona administració. I requereix també administracions que prioritzin i afavoreixin l’economia productiva i que reforcin uns serveis i unes prestacions socials bàsiques que, ara més que mai, són la darrera xarxa de seguretat de moltes persones i col·lectius que han esdevingut les víctimes més vulnerables d’aquesta crisi. Els municipis hem de contribuir a aquests objectius de país. Ara bé: necessitem, més enllà de la bona gestió, eines i recursos. En aquest sentit, un altre objectiu prioritari per aquest 2012 ha de ser aconseguir que la Generalitat de Catalunya es posi al dia de pagaments en relació amb els municipis, atès que els deutes de la Generalitat estan generant importants problemes de tresoreria per a moltes administracions locals, uns problemes que se sumen a la caiguda generalitzada dels ingressos per la crisi i a la insuficiència crònica del finançament local.

Jordi Solé i Ferrando
Alcalde de Caldes de Montbui