POLÍTICA MUNICIPAL

Esquerra Nacional Dilluns, 9 d'abril de 2007

Reformes legals, canvis reals

PILAR VALLUGERA
Secretària nacional de la Dona i regidora a l'Ajuntament de Barcelona
EN78

La Llei orgànica d'igualtat efectiva entre dones i homes és indiscutiblement un pas endavant i, des d'Esquerra, celebrem la seva aprovació. L'aplicació d'aquesta llei a les eleccions municipals del pròxim mes de maig no ens fa por, ja que el reglament intern del partit preveia, des de feia més d'un any, la incorporació dels criteris de paritat a la configuració de les nostres llistes.

A l’Assemblea de Dones d’Esquerra celebrada a Girona vam aprovar una resolució perquè els criteris de paritat s’apliquin també al nombre d’escons que ja hem obtingut a cada municipi. És a dir, l’esforç que estem fent a tot el país a l'hora de fer les llistes ha d’enfocar-se a l’obtenció de representació.

Esquerra ha de ser el referent de la nostra ciutadania, l’ha de representar i n’ha de ser un mirall. I aquesta està composta a parts iguals per homes i per dones. Per això no ens podem quedar en el compliment de la llei, sinó que hem d’aprofitar el que aquesta disposa per fer que més dones siguin regidores o bé alcaldesses, i demostrin a la societat que el nostre projecte també parteix de la mirada de les dones com a polítiques actives i compromeses amb aquest país. Si als municipis on obtenim entre una i tres regidories acabem posant les dones en els llocs quart i cinquè no haurem aconseguit la incorporació efectiva de les dones. El nostre projecte polític és de transformació en profunditat, no de simple observació de la legalitat. Cal que l’aplicació de la nova llei tigui resultats, perquè ens enfortirà com a partit i ens farà servir millor el país.