POLÍTICA MUNICIPAL

Esquerra Nacional Dimecres, 9 de febrer de 2005

Respostes des de la promoció econòmica

TONI CIVIT
Regidor de Promoció Econòmica de Mataró
EN60

Si es tracta de «posar el país a taula», com deia Pla, els mercats són peça fonamental. Tenir uns mercats municipals en condicions és una obligació inexcusable dels ajuntaments. Igualment, un programa firal de dinamització comercial o que impulsi el posicionament de la ciutat també respon a un model, el del comerç urbà, característic de la nostra geografia urbana. Un desenvolupament turístic que reculli els trets identitaris és l’única garantia d’una oferta diferenciada i amb valor afegit.

De fet, des de la promoció econòmica local tenim l’obligació de trobar respostes si som capaços de fer-nos bé les preguntes sobre la realitat socioeconòmica d’aquest país. Sovint, quan aquesta àrea municipal depèn d’altres colors, costa que entenguin la importància i se’n fan lectures limitades o sectàries, paternalistes o de «senyor Esteve».

Des d’ERC no ens podem permetre no comptar amb la gent, amb els sectors econòmics i els agents socials, amb la concertació, amb la participació. Més que res perquè l’objectiu de la promoció econòmica disposa de la política com a instrument, i totes dues coses, més els electes, estem al servei del desenvolupament social i econòmic de pobles i ciutats.