POLÍTICA MUNICIPAL

CARME PORTA
Vicesecretària General de Polítiques per a la igualtat d'oportunitats
EN46

A les darreres eleccions municipals ERC ha fet un salt endavant important, no només perquè es consolida com a tercera força política a Catalunya sinó perquè hem fet un important avanç en el nombre de dones amb càrrecs institucionals.

Aquesta era una assignatura pendent d’ERC, n’érem conscients i també se’ns demanava, el compromís ha estat ferm i el resultat evident. Més de la cinquena part del nombre total de regidors són dones i això ens converteix, també, en la tercera força política. Pel que fa al nombre d’alcaldesses som la segona força, amb un 13%. Això visibilitza la clara voluntat d’ERC d’avançar cap a un major protagonisme de les dones en la política institucional.

Els darrers anys hem discutit abastament les estratègies per millora la representació de les dones i com acostar-nos als percentatges reals (el 51% de la població de Catalunya som dones). Hem debatut i proposat accions positives diferents, hem celebrat jornades i elaborat documents fins a donar aquest important pas. Un pas que és gran, però només és el primer cap a una certa normalització institucional. Una normalització necessària per a ERC, sí, però també per a la societat catalana. Hem de seguir avançant per aconseguir una representació institucional més equilibrada i real però també per construir una societat que permeti que això passi amb normalitat, per construir una societat d‘iguals a partir del reconeixement i valoració de la diferència.