POLÍTICA MUNICIPAL

Revista de l'ACM Dimecres, 31 de juliol de 2013

S'han d'avaluar els serveis dels ajuntaments i sota quins criteris?

Els ajuntaments són una entitat que presta serveis, uns serveis que cada població te en prioritats diferents. Crec que ha de ser el mateix Ajuntament qui té que avaluar aquest serveis, ja que són ells els que saben millor que ningú quina és la necessitat que té la seva població. No en tots els Ajuntament les necessitats són les mateixes, depèn en molta mesura d’on esta ubicat l’Ajuntament, i a quina població ha prestar el servei, si al seu propi municipi o als municipis de la rodalia. Tots aquest serveis han de tindre una viabilitat econòmica per poder-ho suportar, no es poden crear expectatives a la població i després deixar en oblit per una manca de viabilitat o finançament. Així aquests serveis poden ser realitzats per el propi municipi o mancomunar-los per fer-los més viables i evitar així la duplicitat de serveis i crear infraestructures desmesurades per el servei que estan pensades. Els criteris han de ser la urgència social, el nombre d'usos i l'obligatorietat per competència municipal, però sempre sota un concepte de viabilitat, i qui millor que els propis ajuntament per saber les seves pròpies necessitats.

Josep Maria Ribas
Regidor i exalcalde de Sant Sadurní d'Anoia