POLÍTICA MUNICIPAL

Esquerra Nacional Dilluns, 9 de juny de 2003

Una bona gestió del triomf electoral

JAUME OLIVERAS
Vicepresident tercer de la Diputació de Barcelona i secretari de política municipal d'ERC
EN45

Les eleccions municipals del 25 de maig passat han representat la definitiva consolidació d’ERC com a tercera força del panorama polític del Principat. El conjunt de les nostres candidatures han aconseguit un total de 1.281 regidors i el 12,78% dels vots emesos.

Amb els primers resultats a la mà ja es va poder comprovar, la mateixa nit electoral, que el creixement d’ERC era espectacular. El nombre d’alcaldies d’ERC amb majoria absoluta era de 67 i en 28 municipis més el partit gaudia de majoria relativa. Finalment, després de la constitució dels ajuntaments, ERC ha aconseguit un total de 123 alcaldies.

Tot plegat, com ja hem anat advertint en els darrers mesos, no és fruit de la casualitat. ERC ha treballat amb seriositat i constància en els darrers anys i, de fet, el que ha aconseguit en aquestes eleccions no ha estat res més que recollir els fruits d’una feina ben feta a tots els nivells: des de la planificació i el seguiment polític realitzat des de la Secretaria de Política Municipal i la resta d’òrgans del partit fins a l’esforç realitzat des de les diferents federacions territorials per tal d’augmentar el nombre de candidatures passant, òbviament, i com a element fonamental, per la capacitat dels diferents caps de llista i dels restants membres de les candidatures per materialitzar en el pla local el projecte de canvi i transformació que representa ERC a nivell nacional.
I és que, al marge que el nostre missatge desvetlli genèricament cada vegada més simpatia entre la ciutadania, és una evidència que sense una bona implantació als municipis, amb candidats solvents i creïbles, res del que hem viscut aquests dies no hauria estat possible. Tal com han assenyalat observadors de les procedències més diverses, els darrers comicis municipals han fet palès que ERC ha sabut trobar els mecanismes adequats per inspirar confiança en un sector cada vegada més gran de la societat catalana.

ERC ha sabut, a més, gestionar amb responsabilitat l’avenç electoral. Resistint les pressions de CiU i PSC en la línia de prioritzar mecànicament i des de dalt el sentit dels acords de govern, ERC ha estat capaç de mantenir la coherència de la seva actuació a cada municipi. A cada localitat, els càrrecs electes d’ERC han orientat el sentit dels pactes a partir d’una lectura correcta dels resultats electorals, de l’experiència acumulada en els mandats anteriors i del diferent grau d’afinitat programàtica. Els partits de sempre han comprovat, una vegada més, que ERC no és una força dòcil a les pressions de ningú.

L’actuació d’ERC s’ha guiat únicament per l’interès de defensar els interessos del conjunt de la ciutadania. Ha estat, en definitiva, un primer tast del que succeirà en les properes eleccions al Parlament.