POLÍTICA MUNICIPAL

Esquerra Nacional Divendres, 9 de gener de 2004

Una excel·lent escola de govern

MANEL BALCELLS
Primer Tinent d'Alcalde de Granollers
EN51

La millor tradició democràtica dels països anglosaxons ha fet del món local una escola política de primer ordre per on han passat la majoria dels alts responsables de l’administració.
I no és pas gens estrany que sigui així, ja que, per altra banda, la política local, que és la més propera al ciutadà, es mou en els mateixos paràmetres bàsics que la política nacional, i permet conèixer i practicar l’art de la dialèctica i del debat, permet conèixer també la mecànica pressupostària, la gestió directa, i les dificultats pròpies de la cursa d’obstacles que significa plasmar una idea en un projecte i convertir-lo en una realitat.
Una bona escola, doncs, la del poder local. Una escola que és la que ha nodrit d’una forma substancial el nou govern del país.
Sense el pas per les responsabilitats municipals, com regidor primer a l’oposició, i després com tinent d’alcalde en les diverses responsabilitats que he tingut en els darrers nou anys, no em sentiria capaç d’afrontar amb una mínima garantia d’éxit, les noves responsabilitats al Govern.
Dins les diferents àrees de responsabilitat que com ERC tenim en aquest nou govern, hi trobarem la gran aportació que hi ha fet el municipalisme, on, alhora nova gent amb gran empenta i capacitat assumeix noves tasques.
Crec, sincerament, que cal continuar cuidant i preparant al món local, eix clar de nostra política, i sens dubte un excel·lent marc de desenvolupament i d’aprenentatge d’una tasca que des d’ERC ens hem entestat en dignificar: la política.