POLÍTICA MUNICIPAL

Esquerra Nacional Dimarts, 9 de setembre de 2003

Una opció de govern per a la vertebració del territori

PERE MUÑOZ
President del Consell Comarcal de la Ribera d'Ebre
EN47

La presidència del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre, assolida gràcies al pacte de progrés entre ERC i el PSC, mereix una doble lectura. En primer lloc, que s’ha acabat d’una vegada amb el desgovern de l’anterior president, el convergent Santiago Campos, i amb la seua concepció caciquil de la política.

Queden definitivament enrere el clientelisme, l’embolica que fa fort i el sectarisme. S’obre un futur esperançador que hem plantejat en termes de vertebració d’un territori amb dos focus ben diferenciats, Móra d’Ebre i Flix, que hem plantejat amb la voluntat d’acabar amb la paradoxal situació de ser una comarca rica sobre el paper (exportadora massiva d’energia) i pobra quan es baixa a la dura realitat (exportadora massiva de població); amb el segon PIB per habitant més elevat del país i, alhora, amb l’índex més elevat de pobresa.

La lectura en clau nacional de tot aquest procés és que ERC està preparada i definitivament madura per esdevenir una opció seriosa de govern. A les properes eleccions al Parlament ens podem presentar amb els deures fets, després d’un estiu autènticament maratonià.

La percepció que la gent del país ha de tenir de nosaltres és que som corredors de fons: un partit que quan cal sap estar a la lleial oposició; Però, al qual, quan arribi el moment, les cames no li faran figa per assumir amb coherència la seva responsabilitat i governar.