ORGANIGRAMA

Teresa Vallverdú

Lloc i data de naixement L'Arboç, 02 de febrer de 1968
Càrrec actual a Esquerra Vicepresidenta del Consell Nacional
Càrrec institucional actual Diputada al Parlament de Catalunya per l'Alt Penedès, Baix Penedès i el Garraf.
- Portaveu de la comissió de Cultura
- Membre de la comissió de Territori i Sostenibilitat
- Membre de la comissió d'Estudi de la Infància
- Membre de la comissió sobre la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals
- Membre de la comissió sobre la Fallida de Spanair
- Membre de la Comissió d'Estudi de la Reforma Horària
- Membre de la Comissió d'Estudi de les Polítiques Públiques en Matèria d'Economia Col·laborativa
Web personal http://blocs.esquerra.cat/teresa-vallverdu
Email [email protected]
Formació i trajectòria personal Llicenciada en filologia catalana per la Universitat de Barcelona. Màster en lingüística general (Master of Arts in General Linguistics) per Indiana University (EUA). Màster en teoria gramatical per la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha participat en una gran quantitat de congressos i escoles especialitzades en lingüística. S’ha dedicat a la investigació lingüística, tant en el vessant teòric com centrada, sobretot, en el català i el basc.
Ha treballat com a professora a Indiana University (EUA) i al Departament de Filologia Catalana de la Universitat Autònoma de Barcelona. També ha treballat com a traductora de l’anglès i assessora lingüística per a doblatge en català, com a assessora lingüística de programes específics de llengua, i com a lingüista a Catalunya Ràdio i a TV3.
Trajectòria cívica Autora de diverses publicacions sobre llengua, entre les quals destaca el capítol «Fenòmens en grups vocàlics» de la Gramàtica del Català Contemporani, editada per Edicions 62.
Membre de diverses entitats socials i culturals del país (Òmnium Cultural, Plataforma per la llengua...) i col·laboradora activa de la majoria d’associacions cíviques i culturals de l’Arboç.
Trajectòria política Militant d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) des del 2004. Dins d’ERC, secretària d’imatge i comunicació (2004-2007) i secretària de la dona des del 2007 d’ERC-l’Arboç; membre de la sectorial de política lingüística des del 2004 i vocal de mitjans de comunicació (2005-2008); secretària de política parlamentària i vicepresidenta de la regional del Penedès (2008-2010); i secretària d’organització del Baix Penedès (2010-2012). Consellera nacional des del 2011.
Trajectòria institucional Regidora de l’Ajuntament de l’Arboç (2011-2014). Diputada al Parlament de Catalunya des del 2012.