ORGANIGRAMA

Lloc i data de naixement Calella, 12 de juliol de 1946
Càrrec actual a Esquerra Portaveu al Parlament Europeu
Càrrec institucional actual Diputat al Parlament Europeu
Formació i trajectòria personal Josep Maria Terricabras es va llicenciar en Filosofia i Lletres per la Universitat de Barcelona. Es va doctorar en Filosofia i Ciències de l'educació per la Universitat de Barcelona i per la Universitat de Münster (Alemanya). Ha realitzat estades d'investigació a la Universitat de Münster, al St. John’s College de Cambridge (Anglaterra) i a la Universitat de Califòrnia, Berkeley (EUA).
Actualment Terricabras és catedràtic de Filosofia a la Universitat de Girona. A més, hi dirigeix la Càtedra Ferrater Móra de Pensament Contemporani. La seva especialitat és la filosofia contemporània, i sobretot l'obra del filòsof Ludwig Wittgenstein.
Trajectòria cívica L'any 1995 va ingressar com a membre de la Secció de Filosofia i Ciències Socials de l'Institut d'Estudis Catalans.
És l'introductor als Països Catalans del projecte Filosofia 3/18 (Philosophy for children). També ha dirigit l'actualització del Diccionari de filosofia, del filòsof barceloní Josep Ferrater Mora.
És membre de la Societat Catalana de Filosofia. La majoria de les seves publicacions estan dedicades a temes de filosofia del llenguatge, lògica, teoria del coneixement i ètica. D'altra banda és assessor de la Revista de Catalunya i president del Comitè de Seguiment de la Declaració Universal de Drets Lingüístics i membre de l'Assemblea Nacional Catalana.
Trajectòria política Membre de Catalunya Sí. Va tancar la candidatura d'Esquerra Republicana per la demarcació de Girona com a independent a les eleccions al Parlament de Catalunya de 2012. Així mateix, va ser el cap de llista de la coalició Esquerra Republicana - Nova Esquerra Catalana - Catalunya Sí a les eleccions al Parlament Europeu de 2014 que va ser la llista més votada a Catalunya en aquestes eleccions.