ORGANIGRAMA

Jaume Oliveras

Lloc i data de naixement El Masnou (Maresme), 29 de maig de 1962
Càrrec institucional actual Alcalde d'El Masnou
Formació i trajectòria personal Llicenciat en Geografia i Història per la Universitat de Barcelona, ha cursat estudis de doctorat en Història Contemporània a la Universitat Autònoma de Barcelona.
Trajectòria cívica Participa en diverses iniciatives socials i culturals, com ara el Consell de Joves i la Comissió de Festes al Masnou, així com en activitats ecologistes i antimilitaristes, associacions de veïns i entitats culturals de la vila.
Trajectòria política Inicia la militància política l'any 1981 a Nacionalistes d'Esquerra, en què és membre del Consell Polític en representació del Maresme. Candidat a les eleccions espanyoles el 1982 i al Parlament de Catalunya el 1984 per l'Entesa de l'Esquerra Catalana. Amb vint anys es presenta com a cap de llista per Nacionalistes d'Esquerra a les eleccions municipals del 1983 i obté un 3,5% dels vots. Al final del 1984 entra a militar al Moviment d'Esquerra Nacionalista. El 1986 forma un col·lectiu polític local, Candidatura d'Unitat Popular, i és escollit regidor per la CUP a les eleccions municipals del 1987. Impulsa la creació de l'Assemblea Municipal de l'Esquerra Independentista, en què agrupa diferents col·lectius locals i càrrecs electes de l'esquerra independentista. El 1986 ingressa al Moviment de Defensa de la Terra, en el qual formarà part del Secretariat Nacional. Posteriorment formarà part de l'Assemblea d'Unitat Popular (AUP). És detingut durant els Jocs Olímpics de Barcelona del 1992 i empresonat durant dos anys. Quan surt en llibertat es reincorpora a l'AUP, i li dóna un gir polític que conflueix en un espai d'esquerra nacional. Amb la proximitat de les eleccions al Parlament de Catalunya de 1995, impulsa l'ingrés d'un col·lectiu provinent de l'AUP cap a Esquerra.
Trajectòria institucional Regidor de l'Ajuntament del Masnou per la CUP entre el 1987 i el 1991. El 1995 torna a ser escollit regidor per la CUP, que es va presentar en coalició amb Iniciativa per Catalunya. Deixa el càrrec el 1996. Diputat d'Esquerra al Parlament de Catalunya (1999-2003). Regidor de l'Ajuntament de Barcelona des del 2003, en què ocupa la regidoria de Societat del Coneixement. Vicepresident de la Diputació de Barcelona des del 2003. El novembre del 2006 esdevé secretari general del Departament de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat de Catalunya.