Chakir El Homrani anuncia 10,5 milions d’euros addicionals i la creació de 418 noves places per atendre als joves migrats

El conseller d’Afers Socials, Treball i Famílies ha explicat que la prioritat del departament és millorar l’acollida dels joves no acompanyats que arriben a Catalunya

El conseller d’Afers Socials, Treball i Famílies, Chakir El Homrani, juntament amb la directora general d’Atenció a la Infància i l’Adolescència, Georgina Oliva, ha anunciat aquest dimarts que es destinaran 10,5 milions d’euros addicionals a l’arribada massiva de joves adolescents migrats sense referents familiars. A més, el departament també oferirà 418 noves places per a atendre aquests joves, concretament 250 places de primera acollida i atenció integral i 168 places més d’acompanyament a la transició de la vida adulta, per a joves a partir dels 16 anys.

Per a El Homrani la creació d’aquestes places “ens permetrà donar resposta i atendre millor aquests joves”. “El nostre objectiu principal és atendre i garantir els drets d’aquests adolescents i, per això, apostem per situar-los al centre de la intervenció”, ha afegit el conseller.

Entre gener i maig del 2018 han arribat 729 adolescents migrats sense cap referent familiar al nostre país i durant el 2017 en van arribar 1.489. Una xifra que duplica la de 2016 i triplica la de 2015. Segons les dades del primer semestre de 2018, es preveu que enguany es pugui duplicar el nombre d’arribades de l’any passat.

La millor manera de reforçar els Drets Humans és donar-hi una resposta global: als països d’origen, durant el trajecte i l’arribada.. Tant l’Estat espanyol com la Unió Europea han de revisar els seus plantejaments
Chakir El Homrani Conseller d'Afers Socials, Treball i Famílies

És per això que les actuacions aniran concentrades a donar resposta a la franja d’edat de 15 a 17 anys, on es concentra la majoria dels joves que arriben a Catalunya. En total, el Govern ha creat, des de 2016, gairebé 1.300 places per atendre aquesta onada migratòria i ha vetllat per no deixar cap jove sense protecció.

A més a més, també s’ampliarà i es millorarà el servei de trasllat i rebuda dels joves. Actualment, la plantilla que s’encarrega d’aquest servei està formada per 6 educadors i 5 conductors. Amb les noves mesures la plantilla creixerà i passarà a estar formada per 2 coordinadors, 16 educadors i 14 conductors.

Donar resposta a un fenomen migratori global

En la seva exposició, el conseller ha assegurat que ens trobem “davant d’una crisi migratòria que va més enllà del fenomen dels joves migrats no acompanyats i, per això, estem treballant conjuntament amb el món local i les entitats per donar una resposta humanitària a aquesta situació”. De fet, El Homrani ha aprofitat per reconèixer la tasca de les més de 30 poblacions que també atenen aquests joves.

Per altra banda, el conseller ha destacat que “no hem d’oblidar que la millor manera de reforçar els Drets Humans passa per donar una resposta global: als països d’origen, durant el trajecte i l’arribada i, en aquest sentit, tant l’Estat espanyol com sobretot la Unió Europea han de revisar els seus plantejaments”, ha conclòs Chakir El Homrani.