El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir el Homrani, ha intervingut en un acte a Barcelona, davant del monument a Francesc Layret

El conseller de Treball també ha assegurat que "Esquerra és el partit que té el fil roig més clar de vinculació entre el moviment obrer i el republicanisme. No hi ha República sense drets laborals i socials i qui millor representa això és Dolors Bassa”

Esquerra Republicana ha sortit al carrer aquest 1 de maig per reivindicar que cal avançar cap a una República catalana del treball digne que garanteixi drets i oportunitats per a tothom. El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir el Homrani, ha defensat que “cal derogar les reformes laborals, retornar la democràcia al món del treball perquè hi hagi igualtat de condicions entre els empresaris i els representants dels treballadors i un marc normatiu que no afavoreixi la precarietat”. També ha explicat que, tot i no estar ja als nivells d’atur de plena crisi, “no s’està complint el contracte social, que és que treballant no siguis vulnerable”, i això és així per una “falta de valentia política”. En aquest sentit, ha exigit “reconduir aquesta situació i que les majories progressistes que hi ha al Congrés dels diputats ho permetin”.

Des de la manifestació organitzada a Barcelona, el conseller ha defensat que Esquerra Republicana “és el partit que té el fil roig més clar de vinculació entre el moviment obrer i el republicanisme. No hi ha República sense drets laborals i socials i qui millor representa això és Dolors Bassa”. També ha posat èmfasi en el significat del resultat obtingut a les eleccions espanyoles de diumenge passat: "Avui, després del 28 d’abril, la ciutadania tornarà a enviar un missatge molt clar: que no es pot parlar de drets socials i laborals atemptant contra els drets civils i polítics, ni a la inversa”. I ha afegit que "davant dels que només volen precaritzar més, hem d'utilitzar el suport que ens han donat els treballadors d'aquest país a les urnes per defensar els seus drets”.

Diana Riba Candidata a les eleccions europees
 La candidata d'Esquerra a les eleccions europees del 26 de maig, Diana Riba, durant la seva intervenció d'avui, 1 de maig

Per la seva banda, el president del Parlament, Roger Torrent, ha denunciat el “context de repressió i de regressió democràtica de tots els drets i llibertats” en què ens trobem i ha explicat que “és important que compartim totes les lluites, també les socials, perquè per això som republicans i independentistes, perquè volem una República dels drets socials, de les llibertats individuals i del treball digne".

Abans de la manifestació, en un acte d’Esquerra davant del monument a Francesc Layret, també ha intervingut la candidata republicana a les eleccions europees, Diana Riba, que ha assegurat que "el progrés social i el ple assoliment de les llibertats individuals i col·lectives formen part de la mateixa lluita; ho vam defensar a les urnes aquest diumenge i vam guanyar, i ho tornarem a defensar el 26 de maig als municipis i a Europa". Riba ha defensat que cal “rescatar l’ideal europeista, humanista i democràtic per crear un futur socialment just”, i aquest rescat el poden liderar les forces d’esquerres. “Tornarem a omplir les urnes amb la dignitat dels treballadors i treballadores i per la nostra dignitat com a poble", ha conclòs.