D'esquerra a dreta, Quim Ayats, Roger Torrent, Pere Aragonès i Alba Vergés a l'acte de presentació de 'Tornarem a vèncer (i com ho farem)' a Girona, l'1 d'octubre / Marc Puig
D'esquerra a dreta, Quim Ayats, Roger Torrent, Pere Aragonès i Alba Vergés a l'acte de presentació de "Tornarem a vèncer (i com ho farem)" a Girona, l'1 d'octubre / Marc Puig

El vicepresident reivindica l’1 d’octubre tres anys després i fa una crida a “defensar l’autodeterminació arreu”

El coordinador nacional d’Esquerra Republicana i vicepresident del Govern, Pere Aragonès, ha defensat avançar cap a l’objectiu de la independència per la via àmplia: “Ells [l’Estat espanyol] han construït un estat a força de fiscals, de porres i, històricament, a força d’exèrcit i de guerres; nosaltres farem la República Catalana amb àmplies majories, amb desbordament democràtic, per això tornarem a vèncer”, ha dit amb fermesa des de Girona, en un acte de presentació del llibre d’Oriol Junqueras i Marta Rovira, “Tornarem a vèncer (i com ho farem)”.

Aragonès també ha reivindicat l’1 d’octubre, tres anys després, i ha rememorat que, aquell dia, “gent molt diversa vam defensar les urnes i les paperetes perquè vam lligar l’autodeterminació amb les aspiracions que tenim com a societat”. I és que “aquest país necessita, com l’aigua, poder tenir l’oportunitat de generar igualtat d'oportunitats, benestar i prosperitat per a tota la ciutadania”. Ha acabat fent una crida a seguir defensant el dret a l’autodeterminació: “L’autodeterminació, no tenim dret a deixar-la de defensar mai. I ho farem arreu”.

La secretària general del partit, Marta Rovira, ha participat telemàticament a l’acte. “El llibre es podria resumir amb una frase”, ha dit, “hem de ser moltes més, construir una majoria imbatible, preparar-nos molt millor que el 2017, i això determinarà el moment que podrem tornar-hi i consolidar una victòria definitiva”. Ha afegit que “per arribar a la independència no hi ha fórmules màgiques ni camins fàcils; l’experiència demostra el contrari, que cal treballar, treballar i treballar”, i ha fet una advertència al govern espanyol: “Ha de saber que si no està a l’alçada del diàleg i la negociació, dels grans consensos de país que nosaltres anem a representar, ho tornarem a fer”.

La consellera de Salut, Alba Vergés, sosté el llibre d'Oriol Junqueras i Marta Rovira, 'Tornarem a vèncer (i com ho farem)', a l'acte de Girona, l'1 d'octubre / Marc Puig
La consellera de Salut, Alba Vergés, sosté el llibre d'Oriol Junqueras i Marta Rovira, "Tornarem a vèncer (i com ho farem)", a l'acte de Girona, l'1 d'octubre / Marc Puig

Per la seva banda, el president del Parlament, Roger Torrent, ha posat èmfasi en la necessitat de “conjurar el carrer i les institucions”: “Quan la gent treballa colze a colze amb els que estan al capdavant de les institucions, és quan funcionem bé i avancem; la comunió entre ciutadania i institucions és fonamental”.

En la mateixa línia, la consellera de Salut, Alba Vergés, ho ha comparat amb la situació de la Covid-19: “Des de Salut i el Govern podem posar molts recursos i pressupost, però només amb això no n’hi ha prou, necessites que la gent t’acompanyi en aquesta lluita”. I també ha posat en valor el llibre de Junqueras i Rovira com una aportació en positiu: “Tots podem estar d’acord que ho tornarem a fer, però el repte és trobar la unitat en com ho tornarem a fer; per això aquest llibre és tan imprescindible, l’Oriol i la Marta s’han atrevit a explicar a tot el país una proposta, que es pot enriquir, però és un camí”.

Etiquetes