Joan Santacana acompanyat de la secretària general d'Esquerra Republicana, Marta Rovira.

Coneix el Paer en Cap de Cervera i alcaldable d’Esquerra Republicana

En Joan Santacana Vélez ens explica algunes curiositats sobre ell per conèixer-lo una mica millor. Si us pica la curiositat, aquí en podeu llegir 10 de les més interessants:

1. És fill de mare castellana, la Julia, i de pare català, el Lleonard. Famílies procedents de dos tipus de migració: la de regions deprimides de l’Estat cap a Catalunya i la de zones rurals de la Segarra cap a la capital, pròpies de la primera meitat del segle XX.
  2. És pare de tres fills. La Júlia, el Joan i el Jordi, que han format famílies en altres localitats i es dediquen al teatre, a l’enginyeria i al treball social. L’han fet iaio en dues ocasions, de moment. La Bruna i el Saüc ja formen part de la seva vida.
  3. És net d’en Ferran, regidor per ERC a la Paeria de Cervera els anys 1936 i 1937, amb qui va començar la vocació de servei cap a Cervera de la família Santacana. El seu pare, Lleonard, també va ser regidor de la Paeria entre el 1969 i el 1975.
  4. És llicenciat en Ciències del Treball i llicenciat en Dret. Té un postgrau en Orientació Professional i Intermediació Laboral. La seva formació l’ajuda a mantenir un pols viu en la lluita per l’equitat social i la defensa dels drets de totes les persones, cercant la limitació i, si és el cas, l’eliminació de privilegis i prebendes dels més poderosos i influents.
  5. Ha treballat al SOC. Des de l’any 1986 la seva tasca professional s’ha centrat en la gestió de les polítiques públiques d’ocupació, com a Cap d’Àrea de l’Oficina de Treball de Lleida. Ajudar les persones en atur a trobar feina i a les empreses a millorar els seus recursos humans han estat les finalitats del seu treball.
  6. Ha estat Director Territorial de Treball, Afers Social i Famílies a Lleida. Del 2016 al 2019, Departament dirigit per la Honorable Consellera Dolors Bassa, fins el seu injust empresonament el 2017 per organitzar un referèndum, . Van ser 3 anys i mig molt intensos, que li van forjar una ferma voluntat de lluita per la independència catalana i pels drets socials de les totes les persones, sense cap tipus de distinció.
  7. És escolta. Va començar a l’AEiG Coll de les Savines des de la seva fundació a l’any 1972, com a Rànger, i va acabar la participació activa el 1984 (ja que escolta se n’és sempre). El bagatge escolta està en la base del seu esperit de servei per treballar per un món millor.
  8. Ha tingut i té diversa vida associativa. A més de l’Escoltisme i Guiatge, va pertànyer al Club Bàsquet Cervera com a jugador juvenil i júnior, a la Coral Ginesta durant tres anys i va ser membre de l’AFA de l’institut dels seus fills durant 6 anys, 4 d’ells com a president. És soci de diverses entitats: Òmnium Cultural, Plataforma per la Llengua, Club Esportiu Cervera, Obertament per la Salut Mental i del Centre Excursionista de la Segarra.
  9. Li agrada la Nova Cançó. Aquella que practicaven Raimon, Lluís Llach, Ovidi Montllor, Maria del Mar Bonet, Joan Manuel Serrat, Esquirols... Reivindicació de la nostra identitat com a país i de les ànsies de llibertat d’un poble oprimit per la repressió franquista, primer, i per la democràcia incompleta, després.
  10. Li agrada observar el cel nocturn. Mirar el firmament, cercant constel•lacions, estrelles i planetes, el relaxa i li dóna sensació de pau i seguretat. Els astres són un signe d’identitat de tota la humanitat, no tenen propietari, brillen per tothom. Tan de bo tots els béns públics fossin com els estels.