L'alcalde de la Bisbal d'Empordà i candidat d'Esquerra Republicana, Enric Marquès.

Coneix l’alcalde de la Bisbal d’Empordà i candidat d’Esquerra Republicana

D’esquerres, compromès amb la cohesió social i independentista de pedra picada, l’Enric Marquès és alcalde de la Bisbal d’Empordà des del 2019. Compromès, de tota la vida, amb la ciutat i amb la vida social i cultural que s’hi fa, manté els seus valors i ideals intactes. Per aquest motiu ha acceptat tornar a encapçalar la candidatura d’Esquerra Republicana a la Bisbal de cara a les eleccions municipals del 2023.

Un home entregat i a qui li agrada xerrar amb els veïns i veïnes, que ha acceptat explicar-nos una mica més qui és. Aquí us detallem 10 curiositats sobre l’Enric Marquès:

1. L’Enric va decidir fer el pas d’entrar a la política municipal com a independent l’any 2015, després que el 2011, PSC i CiU fessin una moció de censura per fer fora a l’anterior alcalde d’Esquerra, Lluís Sais.
  2. És el més gran de 5 germans, 4 homes i 1 dona, i des que va néixer sempre ha viscut a la Bisbal.
  3. Des de ben petit que cada any havia anat de colònies amb el seu germà. Després va passar per l’escoltisme i va ser monitor de colònies durant 8 anys.
  4. Va formar part de l’Associació Paufila, des de l’any 1987 i fins la seva dissolució. L’entitat s’encarregava d’organitzar la cavalcada de Reis i la Festa Major, apostant per actes culturals de gran qualitat.
  5. La seva primera experiència laboral va ser treballant com a carter i oficial postal a Correus. Primer als estius a l’oficina de Platja d’Aro i més tard a la de la Bisbal, una feina que va tenir durant gairebé 10 anys.
  6. Es va llicenciar en filosofia i lletres, especialitat d’història medieval, per la Universitat Autònoma de Barcelona. Més tard va treure’ s un màster en arxivística.
  7. Està casat amb la Isabel, valenciana, nascuda a Xàtiva i professora de llengua i literatura castellana a l’Institut de la Bisbal. Tenen dos fills, en Martí i en Macià, i una de les seves aficions és trobar el temps per poder marxar de viatge tots quatre, uns quants dies l’any.
  8. Durant més de 20 anys ha treballat als Serveis Territorials del departament d’Educació a Girona, primer en gestió de personal i, des del 2005, fent la coordinació de la secció d’obres i manteniment amb planificació escolar.
  9. Per ell és bàsic trobar moments per llegir, escoltar música i gaudir de les diferents activitats culturals que es proposen, tant a la Bisbal com en general.
  10. Abans de convertir-se en alcalde, en el mandat 2015 - 2019 va exercir com a regidor d’Ensenyament, del Terracotta Museu i de Via Pública i serveis. Aquesta legislatura, més enllà de l’alcaldia i de liderar l’equip de govern, és el president del Patronat del Terracotta Museu i també ha assumit la responsabilitat de dirigir les àrees d’Urbanisme, Promoció i desenvolupament local i Via pública i serveis.