El candidat de Som-hi! - Esquerra Republicana a l’alcaldia de Santa Coloma de Farners, Joan Casalprim.

Coneix el candidat de Som-hi! - Esquerra Republicana a l’alcaldia de Santa Coloma de Farners

En Joan Casalprim i Busquets (Santa Coloma de Farners, 1975) és el candidat a l’alcaldia de Santa Coloma de Farners per la candidatura de Som-hi – ERC. Va formar part de les JERC (Joventuts d’Esquerra Republicana de Catalunya) entre 1991 i 1998 i va integrar les llistes d’ERC el 1995 i el 2019. Tot i no tenir experiència en política, encapçala la candidatura de Som-hi! – ERC amb la il·lusió de treballar per la ciutat i donar-li el valor de capital de comarca que mereix.

Aquí tens deu curiositats d’ell que potser no sabies:

1. Llicenciat en filologia anglesa per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). És professor de secundària a l’escola Bell-lloc del Pla de Girona des de 1999, on fa classes d’anglès i també ha fet tasques de tutoria i coordinació d’etapa a segon cicle d’ESO i a batxillerat.
  2. Una de les seves passions és la lectura, tant novel·la i assaig com novel·la gràfica i teatre. Els seus autors de capçalera són Haruki Murakami, Amèlie Nothomb, Quim Monzó, Roberto Bolaño i Jeff Smith.
  3. Forma part de la Confraria de la Ratafia de Santa Coloma de Farners, de la que va ser-ne president durant 8 anys, de 2013 a 2021. Col·laborant amb la Confraria ha après moltíssimes coses sobre herbes, plantes i licors, però sobretot ha après a entendre, estimar i respectar l’entorn natural.
  4. La música és molt important per ell. Tot i no tocar cap instrument, és un melòman consumat i no sap estar sense escoltar melodies constantment. Els seus gustos són molt eclèctics i van des del pop melòdic més ensucrat fins al trash metal més contundent. Els seus grups de referència són Faith No More, Eels, Els Pets, The Cure i Nirvana.
  5. Si no el trobeu llegint o escoltant música, de ben segur el trobareu amb les mans ocupades amb un comandament de la Nintendo Switch o la 3DS jugant a Animal Crossing, al Fortnite, a Stardew Valley o Mario Kart. Però el que realment el torna boig és qualsevol de les entregues de The Legend of Zelda, la seva saga de referència.
  6. No li agrada viatjar, però si pogués, aniria a passar una temporada al Japó per gaudir de la cultura d’aquest país, sobretot el món del manga, l’anime, els videojocs i la gastronomia.
  7. Està feliçment casat amb una vilafranquina que li ha encomanat la febre dels castells i l’ha portat a més concerts d’Els Pets dels que pugui recordar. Junts batallen per educar dos adolescents meravellosos i malcriar un Schnauzer entremaliat. I per cert, la seva dona, que és òptica, és qui li selecciona les ulleres.
  8. Li agrada cuinar, sobretot fer guisats i rostits. Però si ha de triar, una bona pizza o un bon assortit de formatges és el que el fa més feliç. Per sort, la seva dona és una gran elaboradora de postres i la seva filla una gran cuinera en potència.
  9. Ha viscut sempre a Santa Coloma de Farners (excepte els anys d’universitat que va viure a Barcelona i Edimburg). Santa Coloma li agrada perquè és un poble gran, tranquil, amb uns paratges naturals impressionants i amb més riquesa humana i social del que molta gent es pensa.
  10. Li agradaria poder fer realitat el somni d’aconseguir la independència del nostre país i desplegar un model social republicà. Té clar que des dels Ajuntaments es pot fer molta feina per assolir aquest objectiu i que treballarà amb fermesa i constància per fer-lo realitat.