El candidat a l'alcaldia d'Olot per Esquerra Republicana, Josep Quintana.

Coneix el candidat d’Esquerra Republicana a l’Ajuntament d’Olot

Olotí, republicà, independentista compromès i proactiu; amb els ideals clars, Josep Quintana va iniciar la seva trajectòria de militància política a la Garrotxa el 2011. Enamorat de la seva ciutat, amb principis ferms, més de fer i cercar solucions que de queixar-se i prou, va entrar com a regidor de la mà d'en Pere Gómez per treballar perquè Olot tingui una alternativa política d'esquerres i moderna, basada en el bon govern, la participació i la justícia social per millorar la vida de la gent. Amb aquestes conviccions va acceptar la proposta dels militants d'ERC Olot d’entomar el repte d’encapçalar la llista d’Esquerra Republicana a les eleccions municipals, convençut que la República Catalana es construeix dia a dia i també municipi a municipi, i que tenim molta feina a fer.

Un olotí proper amb els veïns i veïnes que ha volgut explicar-nos una mica més sobre ell. Aquí us detallem 10 curiositats sobre Josep Quintana:

1. Fa vuit anys que és regidor a l'Ajuntament d'Olot i actualment n'és també portaveu. També ha estat senador a Madrid i conseller comarcal.
  2. De petit vivia sobre Can Callis, després ha viscut sempre al barri de Pequín d'Olot. De jove jugava a waterpolo al primer equip del Club Natació Olot i feia de discjòquei a El Diferent, la Cova o el Cafè Europa.
  3. És el gran de quatre germans, el seu pare treballava a La Privata a Can Monsà i ell hi va treballar d'aprenent quan estudiava a l'Institut Montsacopa. Els estius tota la família els passava a l'Almadrava de Roses.
  4. Ha estudiat Publicitat, Humanitats i Màrqueting Cultural. Ha treballat a Itàlia i a Barcelona. Quan va tornar a Olot va començar a treballar com a màxim responsable de l'organització de les Festes del Tura d'Olot, "la feina que m'ha donat més mal de caps i més bons records".
  5. Treballa de gestor cultural amb el seu germà. Està preparant el doctorat sobre La Música Catalana al segle XX i s'està formant sobre Urbanisme. Va dedicar la tesina a l'obra del poeta català Salvat-Papasseit, una de les seves debilitats.
  6. Li agrada anar a Ciutadella per Sant Joan per desconnectar, amb calma, fent la travessia amb bons amics en veler, tot escoltat Antonia Font i els Beach Boys.
  7. Ha col·laborat en l'organització de molts festivals de la ciutat d'Olot com Elmini, la Roda Musical, Varietats Autòctones o Panorama, entre d'altres.
  8. Amb un company de tota la vida té una discogràfica on treu discos de grups garrotxins com Xucu-pà, La Marta Rius i Xevi Pigem.
  9. És un enamorat de La Moixina: “De petits la nostra mare ens donava berenar i hi anàvem a passar les tardes". Encara avui el podeu trobar passejant-hi cada diumenge després o abans d'anar al cinema.
  10. El cuc per la política li ve del seu pare, que va estar molt compromès amb la lluita democràtica durant la transició. Recorda que el va portar, amb els seus cosins, a la manifestació de l'11 de setembre de 1978 a Sant Boi de Llobregat, on vivien els seus avis. Es va implicar molt activament en l'organització del referèndum de l'1 d'octubre a Olot.