Alba Camps, nova secretària de Política Municipal i Projectes Transversals

Descobrim la trajectòria, les aficions i interessos de l’exdelegada del Govern a la Catalunya central

L'Alba Camps i Roca (Puig-reig, Berguedà, 1989) és la nova secretària de Política Municipal i Projectes Transversals d’Esquerra Republicana, des de la renovació de l’executiva republicana el passat mes de juny. Amb 32 anys, també s’ha incorporat al grup parlamentari d’Esquerra al Parlament de Catalunya.

Els últims tres anys havia estat la delegada del Govern de la Generalitat a la Catalunya central —la segona dona de la història que ocupa aquest càrrec—, i, anteriorment, va ser regidora a l’Ajuntament de Puig-reig. Milita a Esquerra Republicana des del 2015 i ha format part de l’executiva local de Puig-reig, de l’executiva comarcal del Berguedà i de l’executiva regional de la Catalunya central. En aquest article descobrim una mica més la trajectòria, les aficions i els interessos d’Alba Camps.

1. La política sempre ha estat present a la seva vida. “Els pares, des de petita, em portaven als col·legis electorals perquè veiés com votaven, parlàvem d’actualitat política a les sobretaules i m’ensenyaven a tenir un pensament crític sobre les coses. Recordo que el primer cop que vaig poder votar vam celebrar-ho amb un gran esmorzar”, explica.

2. Va estudiar Sociologia, tot i que no era la seva primera opció. “Realment volia estudiar Antropologia Social i Cultural, que, aleshores, era de segon cicle, però Sociologia em va agradar tant que vaig decidir finalitzar la llicenciatura. Antropologia, de moment, està pendent”, explica. Això va despertar en ella un interès cap a la política i les injustícies socials. “Va ser una carrera que vaig gaudir molt. Recordo treballar els eixos de desigualtat, veure-ho reflectit en xifres i estudiar l’impacte que generaven les polítiques públiques a les mateixes”, afegeix.

3. La seva trajectòria política s’inicia quan entra a formar part de la regidoria de Benestar Social, Ciutadania, Recursos Humans i Participació Ciutadana a l’Ajuntament de Puig-reig i posteriorment es vincula a nivell de partit i de la secció local i comarcal. En aquest sentit, l’actual diputada al Parlament ha estat secretària de Dona i Igualtat de l'executiva al Berguedà i tresorera i secretària de Dona i Igualtat de l'executiva d'ERC a Puig-reig. “Un dia va aparèixer l’actual alcalde de Puig-reig a casa meva per convidar-me a formar part d’un projecte polític molt interessant. No vaig poder dir que no, m’emocionava massa l’oportunitat d’incidir en positiu sobre el meu entorn més proper”, confessa.

4. És una dona esportista. Fins a la seva adolescència va ser molt aficionada al voleibol: “Vaig estar a l’equip de Puig-reig i després a Berga fins que vaig ser adolescent”. Camps assegura que era un esport que li agradava molt i en guarda bons records. “El primer que vaig aprendre amb el voleibol és a perdre. Érem un equip molt novell que competíem amb equips que feia temps que estaven formats. També jugàvem amb equips mixtos. Però seguíem, i ens ho passàvem bé perdent. Quan vàrem guanyar, davant la incredulitat de l’equip contrari, l’entrenadora ens va regalar unes genolleres com a premi”, recorda.

5. Les persones sempre per davant. La berguedana considera que un dels reptes de la política municipal és cuidar de les persones a tots els nivells. “Amb el nou equip de Municipals volem introduir un acompanyament emocional i motivacional pels nostres, ja que la política més local és molt agraïda, però també pot desgastar molt en l'àmbit personal”, ens diu.

6. És feminista per convicció. De fet, la passió pel feminisme li va sorgir quan encara estudiava, quan feia unes pràctiques professionals a una entitat que treballava les noves masculinitats. “Per a mi és un tema de vocació i des de sempre que m’han interessat”. Per aquest motiu també creu que s’ha de feminitzar la política. “Hem estat revisant tots els obstacles que impedeixen les dones vincular-se amb segons quins càrrecs. Volem seguir treballant-hi abans de les eleccions municipals d’aquí a dos anys”, assegura.

7. Per Camps poder formar part de la política municipal representa una oportunitat per canviar les coses. És a les seves mans poder generar un canvi en la societat dins de l’àmbit local, i sent una gran responsabilitat. “Vull aportar una millora a la societat i l’ocasió no es pot desaprofitar perquè pots tenir un impacte molt proper i més gran en l’àmbit local.”

8. Una lectora voraç. A Alba Camps sempre li ha agradat llegir. Ens explica que últimament llegeix molts autors com el Roc Casagran o Eva Baltasar. Tot i això, té una certa predilecció per les novel·les negres d’autores sueques com per exemple d’Asa Larsson, Camilla Lackberg o Anna Jansson. “Me les he llegit totes”, confessa.

9. Li agrada molt la cuina especiada. “Tot i que no em considero vegetariana, aquests darrers mesos ha reduït el seu consum de carn per respectar més el medi ambient i l’ecosistema”, afirma. A canvi, en la seva dieta ha introduït aliments com l'heura, el seità i la soja per no menjar tanta proteïna que provingui dels animals.

10. Considero que una de les coses positives de formar part d’Esquerra és poder participar d’un projecte que és interessant i transformador”. Comenta que un dels projectes del partit és posar a l’abast de tothom temes com la justícia i la transformació social, econòmica i verda.

10 coses que potser no sabies d’Alba Camps i Roca, diputada al Parlament i membre de l’executiva d’Esquerra

Etiquetes