El candidat d'Aran Amassa AM a l'alcaldia de Vielha, Julián Fernández.

Coneix el candidat d'Aran Amassa AM a l'alcaldia de Vielha

Fill de la lluita obrera, Julián Fernández va créixer enmig de l'enrenou del marge esquerre de Bilbao a l'època en la que la vida social i econòmica girava entorn de la potent indústria dels jaciments miners al País Basc. Els seus primers 18 anys van estar tenyits de vagues estudiantils, de treballadors i treballadores, del NO a l'OTAN i el desenvolupament del moviment ecologista en un Bilbao industrial caracteritzat per la reivindicació i la lluita. Ara té 52 anys i és el candidat a l'alcaldia de Vielha per Aran Amassa AM, la candidatura conjunta entre Aran Amassa i Esquerra Republicana.

1. Els seus pares, com centenars de milers de persones més, van emigrar de Lleó a Bilbao a la recerca d'oportunitats laborals a les fàbriques dels alts forns de Biscaia. Se'n van anar de ben joves i amb un nadó de 3 mesos. Aquest nadó era en Julián.
  2. Té 4 germanes més petites que ell. Van créixer els cinc amb als seus pares en un dels pobles amb més densitat de població d'Europa, al marge esquerre de Bilbao. Cadascun a la seva manera, però tots cinc amb el mateix esperit rebel.
  3. Arribà a la Val d’Aran en busca de feina amb els seus pares i dues de les seves germanes, després de l'acomiadament de centenars de milers de treballadors/es de la indústria minera al País Basc. Tenia 18 anys.
  4. Va conèixer la seva dona traient-se el carnet de conduir a Vielha. La Pepa va néixer a la capital aranesa i la seva família és d’Es Bordes. Tenen una filla en comú, la Clara, que té 24 anys i estudia Dret a la Universitat Autònoma de Barcelona.
  5. El seu pare va estar molt vinculat com a sindicalista a l'Organització Revolucionària dels Treballadors (ORT). Recorda créixer veient els seus pares lluitar pels drets dels treballadors/es assistint a manifestacions, tancaments a esglésies o vagues a les fàbriques.
  6. Confessa haver llegit molts manuals de política i reconeix haver-se adonat que no serveixen de gaire a l'hora d'aplicar-los a la realitat. Es va criar amb el moviment trotskista però també llegint Marx i Lenin: de cada doctrina n’extreu el que li interessa. Es queda amb la presa de decisions assembleària de l'anarquisme i l'organització disciplinada del marxisme i el leninisme.
  7. Porta una A d'Anarquista tatuada al braç esquerre. És el seu únic tatuatge.
  8. Quan la seva filla era petita solien viatjar molt al sud de França, una zona que coneix molt bé i li encanta. Ara li agrada descansar amb la seva dona a casa durant el seu temps lliure i tenir converses sobre política amb els seus companys/es i amics/es.
  9. Que treballa en fontaneria i calefacció no és un secret, doncs a Vielha el coneix molta gent. Ho fa de dilluns a dissabte i s'hi ha dedicat des que va arribar a la Val d'Aran fa 35 anys.
  10. El seu lema és el de la Revolució Permanent: que mai no s'acabi la revolució, perquè potser s'ha acabat per a un mateix, però segur que per a un altre encara hi ha coses per a fer.