La portaveu del grup parlamentari d'Esquerra Republicana, durant la seva intervenció al Debat de Política General del Parlament / Marc Puig

La portaveu republicana defensa transformar el país en clau verda, feminista, social i democràtica i la via negociada per resoldre el conflicte amb l’Estat

La portaveu del grup parlamentari d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, ha posat punt i final a les intervencions del Debat de Política General del Parlament amb una ferma defensa de les propostes de resolució dels republicans.

Aquestes són les seves millors frases:

1. “En aquesta nova etapa de la Generalitat Republicana, tenim la confiança i la responsabilitat de transformar. Transformar per deixar de fer les coses ‘com sempre, pels de sempre i a costa dels de sempre’.”
  2. “Hi som per liderar quatre transformacions imprescindibles per al nostre país en clau verda, feminista, social i democràtica. Quatre transformacions i quatre compromisos: amb els pactes i acords a què ja hem arribat amb d’altres formacions; amb els valors republicans que ens guien i defineixen; amb la gent, a la qual ens devem; i amb el país.”
  3. “Per resoldre el conflicte amb l’Estat, defensem la via negociada. Aquells que estem convençuts de les nostres idees, no tenim cap por de confrontar-les en una taula, al carrer i on faci falta.
  4. Si aquí hi ha qui considera que només un referèndum pactat pot substituir el referèndum de l’1-O i el seu mandat, com pensa aconseguir-lo, un referèndum acordat, si no és negociant? Demanem no tancar-nos oportunitats. Explorar-les i aprofitar-les totes.”
  5. “Presentem una proposta de resolució amb Junts per articular en el proper mes l’Acord Nacional per a l’Autodeterminació i l’Amnistia; tramitar una proposició de llei d’amnistia per presentar al Congrés dels Diputats; i instar el Govern a explorar complicitats i la intervenció d’organismes europeus i internacionals per assolir un referèndum acordat.”
  6. “Fa anys quatre anys vam ser un poble ple de dignitat i orgull. La força de la persistència no es va aturar llavors i no ens podrà aturar ara, ni més endavant. Hi tornarem. El referèndum d’autodeterminació és inevitable, i el que hem de fer és treballar per fer-lo possible el més aviat possible.
  7. “Fem una crida a totes les forces polítiques d’aquesta cambra per, abans d’acabar el 2021, desbloquejar els nomenaments d’institucions com el Síndic de Greuges, la sindicatura de comptes o la direcció de la Corporació Catalana de Mitjans i el CAC. És més, proposem renovar aquestes institucions i garantir-ne la paritat.
  8. “No volem ni podem doblegar-nos als xantatges de l’Estat. I la proposta d’AENA per a l’aeroport ho era i ho és. Ens dol veure com, avui, la sociovergència pacta reprendre la proposta d’AENA a canvi de renunciar a la gestió del Prat per part de la Generalitat i exclou del text la defensa de la llacuna de la Ricarda. Esquerra Republicana demana la gestió de ports i aeroports des d'aquí, per part de la Generalitat de Catalunya.
  9. “Impulsem garantir l’equitat menstrual; el Pacte Nacional per la Transició Energètica i una energètica pública; l’accés en peu d’igualtat de tota la ciutadania visqui on visqui a tots els serveis essencials; exigir a l’Estat el traspàs de la comissaria de Via Laietana per convertir-la en la seu del Memorial Democràtic; i fer un Front Comú per la Llengua i blindar el català en les lleis de l’audiovisual.”
  10. “Estenem la mà als grups parlamentaris per forjar consensos, la via àmplia del progrés, la justícia i la llibertat, amb la voluntat de fer reals les revolucions que el país necessita urgentment, i el ferm compromís de fer d’aquest país un país lliure, de persones lliures”.