El Grup Republicà dona suport a les mobilitzacions del 8 de març i reivindica les preses i exiliades polítiques

Aquest divendres 8 de març el moviment feminista d’arreu del món convoca una vaga feminista per reivindicar els drets de les dones en tots els àmbits de la vida i denunciar les discriminacions de gènere que patim les dones i les violències masclistes. Una vaga que va més enllà de l’àmbit laboral, i que també contempla els eixos de les cures, l’àmbit estudiantil i el de consum. I per tant, demostrar que sense les dones el món s’atura. I que volem ser dones amb tots els drets.

Les dones i homes d’Esquerra Republicana denuncien les desigualtats que patim a la nostra societat, i l’opressió que viuen les dones arreu del món, per tot això, i pels 10 motius que expliquem a continuació, el partit republicà se suma a la vaga feminista d’aquest divendres.

1. Les dones patim una major precarietat laboral donant com a resultat una feminització de la pobresa. Les dades ho demostren: 7 de cada 10 víctimes de pobresa energètica són dones.
  2. La bretxa salarial és una evidència, no podem acceptar les desigualtats retributives per a igual treball. El sostre de vidre encara no s'ha trencat i el sol enganxós, que impedeix l'accés de les dones als llocs de decisió, segueix limitant les possibilitats d'igualtat real de les dones en el camp laboral.
  3. Volem eradicar l’assetjament. La violència masclista és només la punta de l’iceberg de totes les violències que patim les dones. No podem acceptar, ara i avui, ni una sola víctima més de violència masclista.
  4. Treballem per la coresponsabilitat entre dones i homes i l'aplicació de mesures que afavoreixin l'assumpció paritària de les tasques de cura i la conciliació de la vida laboral, personal i familiar. Treballarem per ser lliures també en el dia a dia.
  5. Replantegem els permisos de maternitat i paternitat. Apostem per permisos iguals i intransferibles.
  6. Reivindiquem el dret a decidir sobre el propi cos i el dret a una maternitat lliure i segura. Vetllant també perquè les dones joves de 16 i 17 anys puguin exercir aquest dret lliurement.
  7. Volem eliminar qualsevol mena de discriminació: de religió o conviccions, capacitat, discapacitat, d’edat, d’origen racial o ètnic, sexe o orientació sexual o per altra condició social o personal. Que, en cas de ser dona, comporta una doble discriminació.
  8. Denunciem la cosificació. És una altra forma de masclisme i les dones no som objectes. Volem que a les dones se’ns jutgi per la feina feta, i no pel nostre pentinat o per com ens vestim.
  9. Apel·lem a la mobilització a favor dels drets de les dones, avui i cada dia de l'any, per seguir contribuint a una societat més justa i igualitària. Treballem per una societat amb igualtat efectiva, que només assolirem amb una República Feminista.
  10. La igualtat no és per a nosaltres una campanya de màrqueting. El feminisme és igualtat, el feminisme és voler que totes les persones tinguin els mateixos drets, sigui quin sigui el seu gènere però sembla que molts no ho tenen clar, començant per Casado, Abascal o Rivera.

Consulta els actes, trobades i manifestacions pel dia de la dona aquí. Fem que aquesta vaga sigui un èxit!

Etiquetes