100 pimes catalanes han reorientat el seu negoci al llarg de 2008 mitjançat el suport d’ACC1Ó

Un centenar de petites i mitjanes empreses de Catalunya han reorientat en l’últim any les seves activitats empresarials mitjançant el programa de noves oportunitats de negoci impulsat per ACC1Ó amb l’objectiu de recolzar la cerca de noves oportunitats de negoci de les petites i mitjanes empreses catalanes mitjançant un canvi estratègic de les mateixes. L’agència catalana ha destinat al llarg de 2008 un total de 4,2 milions d’euros a aquesta iniciativa que ha permès generar una inversió associada de 20,53 milions d’euros.

El programa impulsa projectes que van des de la diversificació de producte, la creació o desenvolupament de producte propi, l’entrada en models de negoci emergents o l’adopció de noves línies d’actuació i estratègies que afavoreixin un nou posicionament d’empreses cap a una situació estable o de creixement econòmic.


Desenvolupament de clústers

El programa de noves oportunitats de negoci d’ACC1Ó constitueix un instrument específic de suport al desenvolupament de clústers (concentració geogràfica d’empreses, proveïdors, empreses de serveis i institucions agrupades amb l’objectiu de reforçar la seva competitivitat).

Els bons resultats que generen les iniciatives de les empreses acollides al programa d’ACC1Ó es difonen a la resta d’empreses del sector que, en molts casos, aposten per seguir aquestes mateixes estratègies, accelerant així el creixement i desenvolupament dels clústers catalans.

La major part dels projectes recolzats al llarg de 2008 pertanyen als clústers que formen part del pla de dinamització de clústers impulsat per ACC1Ó i que l’agència prioritza en les seves actuacions.

Els clústers que han comptat amb major nombre de projectes recolzats en la darrera convocatòria són els clústers de moble domèstic, tèxtil i il·luminació, cadascun d’ells amb un 11%; motocicletes i aixetes, ambdós amb un 9%; alimentació gourmet amb un 7%; i gènere de punt a l’Anoia i metall mecànic al Ripollés amb un 5%.

Des de la posada en marxa d’aquest programa l’any 2005, ACC1Ó ha contribuït a la reorientació de les activitats de més de 350 pimes catalanes de sectors exposats a la competència internacional com el tèxtil, automoció, electrònica de consum o moble domèstic, afavorint així la millora de la competitivitat de les empreses catalanes.