El candidat republicà a l'alcaldia de Barcelona, Alfred Bosch

• 1. Va néixer a l’Eixample de Barcelona el 17 d’abril de 1961. El seu pare era barceloní i la seva mare va néixer a Mallorca. Eren 5 germans.
  • 2. Està divorciat i és pare de 2 fills. Viu a Ciutat Vella des de 1989.
  • 3. Parla anglès a la perfecció perquè va estudiar a l’Escola Americana de Barcelona i a l’Angloamerican Shool de Castelldefels. També parla català, castellà, francès, italià, portuguès i alemany.
  • 4. Va formar part de l’Esplai Club Oriols com a infant i com a monitor. Allà va conèixer Manel Pousa, més conegut com a Pare Manel, que li feia de monitor. Des d’aleshores mantenen una relació de profunda amistat.
  • 5. Amb 19 anys va fundar l’Associació de Joves Escriptors en Llengua Catalana.
  • 6. El 1984 va entrar a treballar a l’equip de la candidatura olímpica de Barcelona 92. El 1986 va conduir tota la nit des de Barcelona fins a Lausanne amb la caixa que contenia tota la documentació de la candidatura, la “caixa màgica”. La presentació es feia l’endemà, i la delegació oficial s’havia oblidat la presentació a Barcelona. La preparació dels documents es va fer damunt del llit de la suite de Pasqual Maragall, aleshores alcalde. L’endemà, Barcelona va guanyar la candidatura pels Jocs del 92.
  • 7. Va formar part de l’equip olímpic fins després de la celebració dels Jocs, on va arribar a ser el Secretari General del Comitè Operatiu dels Jocs Olímpics.

Alfred Bosch durant la conferència 'La Barcelona que volem' celebrada el passat mes d'abril

• 8. Durant aquella època va escriure les cartes de recomanació de la candidatura per Jordi Pujol, Pasqual Maragall, Juan Antonio Samaranch, Alfonso de Borbón o Juan Carlos I. Va preparar també el discurs de Pasqual Maragall previ a la nominació.
  • 9. Com a organització dels Jocs va negociar la política lingüística i va aconseguir que el català fos la primera llengua oficial.
  • 10. Va ser cap de comunicació de l’Olimpiada Cultural, els encarregats d’organitzar el concert de Freddie Mercury i Montserrat Caballé a les Fonts de Montjuic.
  • 11. Ha sigut cantant amateur d’òpera, zarzuela i musicals. Va interpretar el paper de Tony, el protagonista de West Side Story, i va participar a la zarzuela La Corte del Faraón.
  • 12. La seva tesis doctoral tracta sobre Nelson Mandela, a qui va arribar a conèixer en persona l’any 1994.
  • 13. Va estar diverses vegades a Sud-Àfrica durant els anys de la caiguda de l’apartheid i va ser corresponsal pel Diari Avui i per Catalunya Ràdio.
  • 14. Com a corresponsal a Sud-Àfrica va entrar a Soweto, el ghetto més gran de Johanesburg, amagat en un cotxe sota un manta, i va creuar la línia verda al Beirut dividit, sota l’amenaça de franctiradors.
  • 15. Ha fet de corresponsal freelance al sud-est asiàtic i a l’Amèrica Llatina. Va estar retingut a Sri Lanka pel grup insurgent local Tigres del Tamil Eelam i a Cambodja va visitar un camp de refugiats dels Khmers rojos, quan aquests ja havien perdut el poder. A El Salvador va estar retingut a casa del líder dels Escuadrones de la Muerte salvadorenys, Roberto D'Aubuisson.
  • 16. Ha escrit 17 llibres: 9 novel·les, 6 assajos i 2 llibres de contes i narracions.
  • 17. En les seves 9 novel·les hi apareix Barcelona: A Heretaràs La Rambla la ciutat i La Rambla en son les grans protagonistes.

Alfred Bosch acompanyat del president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, i l'alcaldessa de Sant Vicenç dels Horts, Maite Aymerich, en un acte de campanya

• 18. Entre 1998 i 2006 va guanyar els tres grans premis de la literatura catalana: el Sant Jordi, Prudenci Bertrana i Ramon Llull de Novel·la.
  • 19. Quan va proposar titular ‘1714’ la seva trilogia històrica, l’editor li va recomanar que pensés un altre nom perquè “ningú té present aquesta data”.
  • 20. El 1999 va ser director del Congrés de Ciutats del Món que va permetre unir totes les plataformes de ciutats en una. Les Unites Cities of Local Governments en va ser el resultat i la seu està a Barcelona.
  • 21. Ha estat president del Centre d’Estudis Africans de 1986 a 1996.
  • 22. Ha estat director del Centre d’Estudis de Temes Contemporanis de 2007 a 2010.
  • 23. Ha fet de portaveu de la Plataforma Barcelona Decideix, l’entitat que va fer la primera consulta sobre la independència a Barcelona.
  • 24. Ha fet de professor a universitats de tot el món, com ara Washington, Chicago, Londres o Ibadan (Nigèria). Fins el 2011, va impartir Història d’Àfrica a la Universitat Pompeu Fabra.
  • 25. El president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, el va trucar el 2011 per proposar-li ser el cap de llista per Barcelona a les eleccions espanyoles d’aquell any. En aquell moment, Bosch era al Museu de Cera de Londres amb els seus fills, i tenia al davant les figures de Mandela, Gandhi i Luther King.