Eurodiputats i eurodiputades i membres de la plataforma Diàleg UE-Catalunya, amb els eurodiputats i eurodiputades d’Esquerra Republicana, Diana Riba i Jordi Solé, davant del Parlament Europeu durant la presentació de la carta enviada al govern espanyol / ACN

Més de 250 representants públics d'arreu del món reclamen al govern espanyol que es posi en marxa una llei d'amnistia que sigui l’inici de la solució democràtica al conflicte

"Reclamem que promogui una amnistia com a punt de partida d'un procés de diàleg i negociació significatiu i ampli per tal de cercar una solució política al conflicte basada en els principis democràtics, el respecte mutu i el respecte dels drets democràtics del poble català". Així clou la carta a l'executiu espanyol que ha promogut la Plataforma de Diàleg EU-Catalunya del Parlament Europeu i que compta amb les signatures de més de 250 representants polítics d'arreu del món.

L'eurodiputada irlandesa Clare Daly ha sigut l'encarregada de fer pública aquesta iniciativa davant les portes del Parlament Europeu. Daly ha lamentat que "haguem de ser aquí per l'incompliment del govern espanyol amb les seves obligacions democràtiques". La representant irlandesa ha recordat que "un 52% de la població va votar per l'amnistia i la independència el passat mes de febrer" i ha exigit al govern espanyol que "escolti la petició dels catalans així com la dels més de 250 parlamentaris que avui signem aquesta carta".

És el moment que el govern espanyol faci tots els passos legals i institucionals per dur a terme una amnistia per a totes les persones preses, exiliades i represaliades catalanes
Clare Daly Eurodiputada irlandesa

La política irlandesa ha tancat el seu discurs fent una petició molt clara: "És el moment que el govern espanyol faci tots els passos legals i institucionals per dur a terme una amnistia per a tots els presos, exiliats i represaliats catalans".

Paral·lelament a l'enviament de la carta al govern de l'estat espanyol, la plataforma ha posat en funcionament una pàgina web des de la qual vol seguir sumant suports a l'amnistia i a una solució política i democràtica al conflicte. Tota la informació, aquí.