Representants de partits sobiranistes reivindiquen Oriol Junqueras a Estrasburg / ACN

Els signants demanen que es protegeixi la immunitat del president republicà i que es defensi la independència de les institucions europees

44 eurodiputats de diversos grups polítics han enviat aquest dimecres una carta al president del Parlament Europeu, David Sassoli, i al president del govern espanyol, Pedro Sánchez, demanant-los que duguin a terme totes les mesures necessàries per complir la sentència del TJUE i que Oriol Junqueras pugui exercir com a eurodiputat.

Concretament, els signants de la carta demanen a Sassoli “que defensi la institució protegint la immunitat del senyor Junqueras com a eurodiputat, oposant-se a l’anunci de finalització del seu mandat i verificant-ne les credencials quan es votin”. “Només el Parlament Europeu, si ho creu convenient, pot aiexcar la immunitat d’un dels seus membres”, recorda la carta.

Al text, els eurodiputats també demanem al govern espanyol “que faci complir la sentència del TJUE a través de totes les mesures disponibles que facin possible alliberar Oriol Junqueras i protegir els seus drets civils i polítics com a representant electe europeu”.

Els co-signataris de la carta són: Scott Ainslie (Greens/ EFA), François Alfonsi (Greens/ EFA), Christian Allard (Greens/ EFA), Martina Anderson (GUE- NGL), Margrete Auken (Greens/ EFA), Pernando Barrena (GUE- NGL), Izaskun Bilbao (Renew Europe), Benoît Biteau (Greens/ EFA), Milan Brglez (S&D), Damien Careme (Greens/ EFA), Matt Carthy (GUE- NGL), Ellie Chowns (Greens/ EFA), Toni Comin (NI), David Cormand (Greens/ EFA), Clare Daly (GUE- NGL), Petra De Sutter (Greens/ EFA), Gwendoline Delbos- Corfield (Greens/ EFA), Karima Delli (Greens/ EFA), Bas Eickhout (Greens/ EFA), Jill Evans (Greens/ EFA), Tanja Fajon (S&D), Klemen Groselj (Renew Europe), José Gusmao (GUE- NGL), Heidi Hautala (Greens/ EFA), Yannick Jadot (Greens/ EFA), Stasys Jakeliunas (Greens/ EFA), Irena Joveva (Renew), Katerina Konecna (GUE- NGL), Erik Marquardt (Greens/ EFA), Marisa Matias (GUE- NGL), Tilly Metz (Greens/ EFA), Kira Marie Peter- Hansen (Greens/ EFA), Alexandra Louise Phillips (Greens/ EFA), Carles Puigdemont (NI), Michèle Rivasi (Greens/ EFA), Caroline Roose (Greens/ EFA), Alfred Sant (S&D), Mounir Satouri (Greens/ EFA), Tineke Strik (Greens/ EFA), Marie Toussaint (Greens/ EFA), Miguel Urban (GUE- NGL), Kim van Sparrentak (Greens/ EFA), Mick Wallace (GUE- NGL), and Salima Yenbou (Greens/ EFA).

Etiquetes