5 motius per celebrar el 28 de juny, el dia de l’Orgull LGTBI

La commemoració dels 50 anys dels fets d’Stonewell marquen la celebració del Dia Internacional per l’Alliberament i l’Orgull LGTBI

El Dia Internacional per l’Alliberament i l’Orgull LGTBI arriba enguany especialment marcat per la commemoració dels 50 anys dels fets d’Stonewall, en què un 28 de juny de 1969 la policia va irrompre a un punt de trobada habitual del col·lectiu a Nova York i es van desencadenar un seguit de revoltes. Allò va ser el moment fundacional del moviment LGTBI. I aquest any, el lema del dia és La lluita continua!

Les dècades de mobilitzacions i reivindicacions del col·lectiu de lesbianes, gais, trans i bisexuals han servit per avançar en la conquesta de drets i llibertats però encara queda molt camí per recórrer. En aquest sentit, la legislació catalana és una de les més avançades amb l’aprovació de la Llei 11/2014 contra la LGTBIfòbia. Tot i així, la discriminació i la violència que pateix aquest col·lectiu és ben palesa a la nostra societat i és per això que Esquerra Republicana se suma a totes les mobilitzacions cada any.

En aquest context, des d’Esquerra us plantegem 5 raons per participar en el dia de l’Orgull LGTBI:

1. Per commemorar els 50 anys dels fets d’Stonewall
    El 28 de juny de 1969 la policia va irrompre al bar Stonewall Inn de Nova York, un punt de trobada habitual de les persones LGTBI de la ciutat. No era el primer cop que això passava, ja que el col·lectiu patia de manera reiterada la persecució policial. Aquella nit però, el cos policial es va trobar amb la resistència de gais, lesbianes i trans que, farts d’aquella repressió, es van enfrontar a la policia durant dies pels carrers. Aquests fets van permetre al col·lectiu sortir de la situació de semi-clandestinitat en la que es trobava i començar a articular un moviment amb capacitat de lluitar pels drets de les persones LGTBI arreu del món.
  2. Per lluitar contra la discriminació i l’estigma
    La discriminació de les persones a causa de la seva orientació sexual o identitat de gènere també és una realitat que afecta al nostre país i hem de ser conscients que ens queda molt camí a recórrer en diferents àmbits com el de l’educació, l’esport o els col·lectius més vulnerables davant la discriminació com les persones amb discapacitat funcional, els i les joves, la gent gran o les persones trans. Cal reivindicar una societat garant en l’exercici dels drets i eradicar actituds discriminatòries de qualsevol mena, també vers el col·lectiu LGTBI.
  3. Per denunciar la repressió i la violència que pateixen les persones LGTBI
    Tot i que la situació al nostre país a nivell de drets i llibertats de les persones LGTBI és millor que en la d’altres parts del món, l’homofòbia, la lesbofòbia, la bifòbia i la transfòbia són presents a la societat. Aquest col·lectiu continua patint violència i la repressió per la seva orientació sexual o identitat de gènere. De fet, l’homosexualitat és perseguida legalment a gairebé 80 països del món, en alguns fins i tot és castigada amb la pena de mort, i en molts d’altres estats la legislació avala la LGTBIfòbia i encobreix a aquells que la practiquen. Cal denunciar-ho, sempre.
  4. Per avançar cap a una República respectuosa amb la diversitat sexual
    La República catalana ha de ser justa i ha de garantir els mateixos drets i oportunitats per a tothom. Volem una República respectuosa amb la diversitat i llibertat sexual i de gènere, lliure d’homofòbia i transfòbia, i on el dret d’estimar com es vulgui i de constituir una família, sigui quina sigui, formi part del seu ADN.
  5. Per contribuir a la visibilitat del col·lectiu LGTBI
    El motiu principal per participar del ‘Pride’ és per fer visible el col·lectiu de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals. Cal fer visible la lluita per l’alliberament sexual sempre, però des d’Esquerra Republicana us animem aquesta setmana a participar als actes i mobilitzacions del teixit associatiu LGTBI arreu del país. Us en destaquem algunes:

A Barcelona hi haurà dues manifestacions el dissabte 29 de juny, la del Pride on Esquerra hi tindrà un vehicle (sortirà a les 18 hores des del Portal de Santa Madrona, al costat del Parc de les Tres Xemeneies), i una segona, la Comissió Unitària 28J, a les 18.30 hores a la Plaça Universitat.

La ciutat de Palma també acollirà una manifestació pel dia de l’Orgull LGTBI, aquest divendres 28 de juny a les 19 hores a Es Baluard.

Altres ciutats com València acolliran també manifestacions a favor de la visibilitat i els drets LGTBI.

Etiquetes