La portaveu del grup parlamentari d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta, en roda de premsa / ACN

“Som a temps de configurar un nou govern republicà, independentista i d’esquerres; és a les mans de tot l’independentisme fer-ho possible”, assenyala la portaveu republicana

Esquerra Republicana reivindica l'acord assolit amb la CUP per investir Pere Aragonès com a president de la Generalitat demà, divendres: “Estem contents; és un bon acord, en clau social i nacional, que permet iniciar una nova etapa al nostre país”, ha dit la portaveu del grup parlamentari, Marta Vilalta, en roda de premsa.

“També sabem que haurem de seguir treballant per ampliar-lo i millorar-lo i, evidentment, complir-lo”, ha afegit. I és que aquest acord, ara ja ratificat, és “un punt d’inici”, “les bases per desenvolupar un programa de govern que serveixi per transformar el país en clau republicana, aprofitant l’oportunitat històrica que ens van donar les urnes el 14F”, ha explicat.

“L’acord amb la CUP ens dona l’oportunitat d’investir Pere Aragonès aquest divendres, de configurar un nou govern republicà, independentista i d’esquerres i d’iniciar una legislatura en què afrontem tots els reptes socials, econòmics i nacionals al nostre país”, ha prosseguit, tot assenyalant que “hi som a temps: hem fet possible una majoria, de moment, de 42 diputats i diputades. En podem ser 74, i és a les mans de tot l’independentisme fer-ho possible”.

Els republicans seguiran, per tant, treballant totes les hores que queden: “És evident que seguim i seguirem en contacte amb Junts, explorant la manera de fer possible aquesta oportunitat que tenim demà mateix”, ha dit finalment Vilalta.