La secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta, durant la roda de premsa d'avui / Marc Puig

Marta Vilalta assegura que “no hi ha motius per fer esperar més la gent i perquè no hi hagi un govern en plenes funcions”

Esquerra Republicana continua treballant per tancar un acord global de govern amb Junts al més aviat possible. Dues setmanes després del darrer debat d’investidura al Parlament i dos mesos després de les eleccions del 14 de febrer, “sabem que no hi ha cap escull que pugui evitar l’acord ara, cap ni un”, ha assegurat la secretària general adjunta i portaveu d’Esquerra, Marta Vilalta, en roda de premsa. “Per tant, no hi ha motius tampoc per fer esperar més la gent i perquè no hi hagi un govern en plenes funcions que estigui al seu costat”, ha constatat.

Els republicans tenen pressa perquè “el país té pressa”: “No creiem que la gent pugui esperar més davant de la situació de dificultat que vivim, de crisi múltiple”, ha alertat Vilalta. I és que ja fa molts dies que les dues formacions parlen i intercanvien documents: “L’acord és plenament possible, no hi ha cap escull”, ha insistit la republicana, que no va entendre per què Junts es va abstenir d’investir Pere Aragonès fa dues setmanes i tampoc entén per què, a hores d’ara, encara no ha estat possible. “El missatge del 14F va ser clar: que ens entenguem i que fem un govern que doni forma al 52% de vots independentistes aconseguits a les urnes”, posa de relleu Vilalta.

Els republicans volen fer govern amb Junts, però recorden que ha de ser compatible i coordinat amb l’acord ja subscrit entre Esquerra Republicana i la CUP-UNCPG. Els grans objectius són superar la crisi, encarar la reconstrucció econòmica i social del país i treballar per l’amnistia i l’autodeterminació. “El país ho necessita, ho necessita ara, i per Esquerra Republicana no serà”, ha deixat clar Vilalta.

Etiquetes