Marta Vilalta, durant la seva intervenció a l'acte d'avui. MARC PUIG.

Esquerra Republicana posa en valor l’acord per derogar el delicte de sedició en un acte de precampanya de les eleccions municipals celebrat a Vilafranca del Penedès

La secretària general adjunta i portaveu d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, ha afirmat avui que “hi ha un marc de convivència i tot és normal i aquí no hi haurà normalitat fins que nosaltres no puguem decidir el nostre futur en llibertat, és a dir: amnistia i autodeterminació, però cada passa que donem l’hem de celebrar, és un pas endavant a través de la persistència i la convicció”. Vilalta ha fet aquestes declaracions en el marc de l’Acte Municipis republicans, útils per transformar, que ha tingut lloc al Teatre Cal Bolet de Vilafranca del Penedès.

La portaveu republicana ha assegurat que “també representem una manera de fer diferent dels que han optat per abandonar per càlculs partidistes o per divisions internes”. En aquest sentit, ha afegit que “davant d’aquells que dimiteixen de les seves responsabilitats en un context de crisi, nosaltres assumim amb més compromís encara les nostres responsabilitats activant més polítiques transformadores perquè el país i la seva gent no poden esperar”.

També ha participat a l’acte la consellera d’Acció Exterior i Unió Europea, Meritxell Serret, que ha reivindicat la feina des del Govern republicà, un govern compromès amb el país i amb el municipalisme. Serret ha insistit en assegurar que “volem transformar, tenim aquest compromís i som els que fem que les coses passin sense renunciar mai als nostres compromisos”. La consellera republicana ha recordat que “l’alliberament nacional va de la mà de la justícia social i d’aquí al 2023 hem de fer cada cop més gran aquesta fortalesa democràtica que necessitem per poder transformar tot el país, la Catalunya sencera, i sempre des dels valors republicans”.

Tots els ponents, en acabar l'acte. MARC PUIG.

Prèviament, la senadora i vicesecretària general d’Acció Política i Sectorial, Sara Bailac, i la diputada i secretària de Política Municipal i Projectes Transversals, Alba Camps, han presentat les eines que ens permeten definir la línia d’actuació del municipalisme republicà per als propers anys: d’una banda, els documents estratègics, com són la Ponència Política i el Programa Marc per a les eleccions municipals; d’altra banda, l’Observatori Republicà, que avalua l’assoliment de les quatre transformacions que impulsa Esquerra Republicana des de tots els àmbits (verda, feminista, democràtica i social), i les Polítiques Marca, que recull una setantena de propostes concretes impulsades des del món local.

Així, Sara Bailac ha assenyalat que “els ajuntaments són una baula imprescindible de les transformacions i des de l’àmbit municipal volem deixar aquesta empremta”. “I ho fem tenint present la diversitat del país, des de les grans ciutats i les seves àrees metropolitanes fins als municipis rurals, els micropobles”, ha afegit. Per la seva banda, Alba Camps ha subratllat que “no hi ha innovació sense risc, el risc és no innovar, i volem donar una bona resposta a les necessitats de la gent”. Per assolir aquest objectiu “volem donar eines pel municipalisme republicà per maximitzar les possibilitats d’èxit del nostre projecte”, ha manifestat.

Ha presentat l’acte el candidat a l’alcaldia de Vilafranca, Pere Sàbat, que ha reivindicat que el proper 28 de maig cal que guanyem “per transformar i ser útils a la ciutadania i evitar que guanyin els de sempre”. El candidat republicà ha assenyalat alguns dels principals temes a millorar, com l’accés a l’habitatge, la seguretat i la mobilitat. Sobre aquest aspecte ha lamentat que “a Vilafranca, com a molts altres indrets del país, patim la vergonya de Rodalies”.

Podeu consultar aquí tota la informació sobre el programa marc d'Esquerra Republicana per les pròximes eleccions municipals.