Adriana Delgado és escollida nova secretària quarta de la Mesa del Parlament en substitució d’Alba Vergés

El ple del Parlament ha escollit avui la diputada d’Esquerra Republicana Adriana Delgado com a nova secretària quarta de la Mesa, després que Alba Vergés hagi renunciat al càrrec en ser nomenada consellera de Salut de la Generalitat.

Delgado, que ha obtingut la majoria del ple i cap vot en contra a l’inici de la sessió, serà l’única dona de la Mesa. La diputada republicana ja ha ocupat avui mateix el seu nou lloc a l’hemicicle començant així la nova etapa parlametària.

Delgado (Sant Vicenç de Castellet, 1978) és periodista i resideix a Sant Vicenç de Castellet, població on hi està molt arrelada i implicada. És una ferma defensora del municipalisme i d’un model de poble republicà. És diputada al Parlament des 2016, quan va ocupar el lloc de Muriel Casals a Junts pel Sí després del fatídic accident. És una persona treballadora i discreta, es va llicenciar en Periodisme a la Universitat Autònoma de Barcelona i té un curs d'especialització de postgrau de Planificació i Gestió de Serveis i Projectes d'Informació (UOC). Recalca que és “periodista de formació i professió, per vocació i per convicció, per la voluntat de servei que té el periodisme responsable i rigorós”.

Pel que fa al món laboral, Delgado va treballar en diferents àrees del món de la comunicació, com ara al diari Regió7, com a corresponsal al Bages de COMRàdio, Avui i La Vanguardia, a més d’assessora en comunicació al departament d'Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de Catalunya (2007-2011). Va ser fundadora de l'empresa de gestió turística i comunicació CatEmocions.

Molt activa al Bages
La nova secretària de la Mesa ha participat en vàries entitats cíviques i socials al llarg de la seva vida. Ha estat vinculada a l’associació El Breny, el CB Castellet, el CR Castellet o l'Associació de Periodistes de la Catalunya Central, de la qual en va ser presidenta, també és sòcia d’Òmnium Cultural.

Adriana Delgado Secretària quarta de la Mesa del Parlament

A nivell més polític, va participar de la iniciativa Sant Vicenç Decideix, va ser fundadora i secretària de l’ANC local i va començar a militar a Esquerra Republicana l’any 2011. Es defineix com una dona activa i molt interessada en la política: “Vaig arribar a la política cap a l’any 2003 des de l’àmbit local, el més proper al ciutadà, per intentar contribuir a aconseguir un poble i un país millor per als catalans i les catalanes”, assegura.

Així mateix, va ser la primera presidenta del Consell Comarcal del Bages (2011-2013) i vicepresidenta i consellera comarcal de règim intern (2013-2015). Actualment és regidora i portaveu del grup municipal d'Esquerra a l'Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet, de fet, fa poques setmanes va ser escollida com a candidata a l’alcaldia: “Un projecte per a un poble millor, que farem entre tots, amb la gent, com la gent i per la gent, des del municipalisme i el republicanisme”, afirma.

Trajectòria com a diputada
El salt a la política a nivell nacional va arribar l’any 2016, quan va esdevenir diputada al Parlament de Catalunya per Junts pel Sí ocupant l’escó deixat per Muriel Casals. Aquesta legislatura també és diputada pel grup republicà i des d’ara també secretària quarta de la Mesa.

Delgado es mostra compromesa: “Seguim treballant en aquest moment tan transcendent per fer un país millor, republicà, net, igualitari, feminista, progressista, amb millors oportunitats de vida per a tothom i socialment just”.