El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir El Homrani, en una imatge d'arxiu / ACN
El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir El Homrani, en una imatge d'arxiu / ACN

El departament de Chakir El Homrani atendrà per via telefònica les peticions de la Renda Garantida de Ciutadania per garantir-ne l’accés

Davant la crisi sanitària causada pel coronavirus, el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha reajustat els canals de tramitació de la Renda Garantida de Ciutadania (RGC) per garantir-ne l’accés i la tramitació, sobretot en els casos d’urgència. Així, s’atendran per via telefònica les peticions que s’hagin de tramitar amb diligència.

Segons ha informat el departament que lidera el conseller Chakir El Homrani, les situacions d’urgència social s’atendran a través dels equips d’urgència dels Serveis Bàsics d’Atenció Social i seran tractades com a prioritàries.

La Renda Garantida de Ciutadania no és una prestació d’urgència social, sinó que el seu objectiu és la cobertura de les necessitats bàsiques amb caràcter periòdic i continuat. És per això que el departament “garanteix que les persones que ja perceben la prestació, continuaran rebent-la amb normalitat".

Per a qualsevol dubte, el departament, a través del número gratuït 900 400 012, exposa i detalla la situació dels expedients i de les sol·licituds tramitades