La consellere d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, Teresa Jordà, sortint de la Fundació Banc dels Aliments / ACN

La mesura pretén evitar el malbaratament d’aliments, i donar suport al teixit agricultor i ramader del país

El Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca ha impulsat la compra de productes frescos als petits productors catalans amb dificultats per accedir als grans canals de distribució. La mesura té un doble objectiu: per una banda, evitar el malbaratament d’aquests aliments i, per l’altra, donar suport econòmic als petits productors del país. S'hi destinaran un total de 4 milions d’euros.

A més, la iniciativa preveu que tots aquests productes adquirits per la Generalitat siguin entregats a la Fundació Banc dels Aliments, de manera que tots aquests productes puguin contribuir a cobrir les necessitats de les famílies en situació més vulnerable. D’aquesta manera, "casem dues necessitats”, ha explicat la consellera d’Agricultua, Teresa Jordà, "comprem als nostres petits productors els aliments frescos, segurs, i de qualitat, i els portem al Banc dels Aliments”, qui els farà arribar a aquells qui més ho necessitin en aquests moments.

La iniciativa durarà 2 mesos, i hi poden participar agricultors i ramaders de tot Catalunya, a través de les diferents delegacions territorials del Banc dels Aliments. Aquesta entitat recollirà els aliments i emetrà un alvarà per als productros, el qual serà finançat per la Generalitat en un mínim del 85%.

Avui ha arribat el primer carregament de productes frescos. Concretament, avui han entrar 78 kg de formatge tendre, d’un productor de l’Albió, un poble de la Conca de Barberà. Els productes aniran arribant durant els propers dies.

Etiquetes