La consellera de Salut, Alba Vergés, durant la roda de premsa / Marc Puig

La consellera de Salut defensa un desconfinament que “ens faci avançar, no retrocedir” i creu que el govern espanyol “ha trencat les normes” presentant un pla de desconfinament basat en calendaris

La consellera de Salut, Alba Vergés, ha defensat la necessitat de fer un desconfinament segur, després que el govern espanyol anunciés que començarà la setmana vinent, acabarà al juny i es farà per províncies. “El desconfinament no és cap cursa, ha de ser segur; és agosarat avançar-se amb dates i allunyar les decisions de les realitats territorials”, ha advertit Vergés, per qui el model provincial és “ineficaç i obsolet”.

La consellera creu que el govern espanyol “ha trencat les normes” quan, havent-hi un treball i planificació previs de la Generalitat, ha presentat un pla de desconfinament basat eminentment en calendaris. “Abans d’aventurar-se amb calendaris, cal treballar amb els sectors econòmics i amb el món municipal per a un desconfinament que ens faci avançar, no retrocedir”, ha defensat. “Ja sabem que tothom vol saber quan podrà sortir, i que és allò que tothom vol sentir, però la situació és complexa i faríem bé tots plegats d’acceptar aquesta complexitat”, ha afegit.

Vergés també ha reivindicat el paper de la Generalitat i especialment de Salut en la presa de decisions i la gestió del desconfinament. “Coordinació i col·laboració no vol dir, simplement, enviar unes dades i que l’Estat decideixi què podem fer i què no; nosaltres continuarem fent la nostra feina, donant resposta a la ciutadania, als agents econòmics i socials, a les empreses d’aquest país, als autònoms, als comerciants i als municipis”, ha reblat, finalment, la titular de Salut.